Csodálatos visszatérni a nemzetközi porondra. A közönség napi visszajelzései bámulatosak, és alig várjuk, hogy ismét találkozhassunk a rajongóinkkal. Boldoggá tesz minket, hogy láthatjuk őket egész Európában! – nyilatkozták az együttes tagjai. Már 25 éve annak, hogy a Roxette bemutatkozó kislemeze, a The Look, 1989-ben első helyre került az amerikai slágerlistán. Ezt olyan listavezető felvételek követték, mint a Listen To Your Heart, az It Must Have Been Love és a Joyride, amelyek nem csupán megalapozták a Roxette karrierjét, de koruk egyik legsikeresebbjévé is tették a zenekart.
A Roxette több mint 75 millió albumot adott el – és ez a szám minden egyes nappal csak növekszik. Szédületes mennyiségű slágerével a duó a 80-as évek végétől a 2000-es évek elejéig felforgatta a listákat.
A svéd popzenei duó 1986-ban alakult Marie Fredrikssonnal és Per Gesslével. Küldetésük kezdettől fogva az volt, hogy meghódítsák a pop világát. A Roxette felállása előtt már mindkét zenész megalapozta karrierjét hazájukban, Svédországban. Egy nap az EMI svéd leányvállalatának kérésére Gessle és Fredriksson összeállt, hogy felvegyék első közös, angol nyelvű számukat, a Neverending Love-ot. A dal a nyár legnagyobb slágere lett Svédországban, ennek ellenére Mariénak azt tanácsolták, ne dobje el szólókarrierjét a Roxette kedvéért. A zenész szerencsére másképp döntött, és Per harmadik szólóalbumára tervezett anyagot használták végül a Roxette Pearls Of Passion című debütáló albumához. A 80-as évek végén érték el az első nemzetközi elismerést a Look Sharp! című, kereskedelmi áttörést eredményező albumukkal. Az együttes egy véletlen folytán tört be az amerikai piacra, állítólag egy ekkor Svédországban tanuló cserediák hazavitt egy példányt a Look Sharp! albumból, és továbbadta egy helyi rádióállomásnak. A dal hatalmas sikert aratott, és a Roxette már az előtt népszerűvé vált Amerikában, hogy a lemezük ott megjelent volna. Az EMI végül vállalta, hogy hivatalosan is kiadják a Lookot az Egyesült Államokban. Mind a Look Sharp!, mind a Joyride arany- és platinalemez minősítést hozott az együttesnek.
Valószínűleg sokan emlékeznek a Roxette együttes talán egyik legismertebb slágerére, az 1987-es It Must Have Been Love-ra, amely a Micsoda nő! című romantikus filmvígjátékban csendült fel. A készítők először nem akarták beletenni a dalt filmbe, az együttesnek azonban nem volt ideje új számot írni, így végül jobb híján mégis megpróbálkoztak vele. Végül ez jó döntésnek bizonyult: a szám hihetetlen népszerűségre tett szert, és örökre összeforrt a film címével. 1991-től az együttes 10 éven keresztül állt a toplisták élén, slágereik és zseniális albumaik értékesítési rekordokat döntöttek. A Rolling Stone magazin így írt 1991-ben megjelent Joyride című albumukról: „Ebben a lemezben érezhetően jelen van a Roxette teljes személyisége, az együttes nem csupán jól felépített dalokat szállít a közönségnek, ennek a zenének szíve van.”
A Roxette mindig is kiváló érzékkel kombinálta a romantikus balladákat az intelligens popzenével, ez a tulajdonságuk a mai napig megmaradt. Zenéjüket fülbemászó dallamvilág, egyedi életérzés, frappáns szövegek jellemzik. Legnagyobb albumaik között volt a Don't Bore Us, Get to the Chorus, melyet kisebb szünet után, 1999-ben a Have a Nice Day, 2001-ben pedig a Room Service sikere követett. Dalaikkal bejárták az egész világot Buenos Airestől Sydney-ig.
Nyolcéves kényszerszünetüket követően – miközben Marie Fredriksson a rákkal küzdött – 2011-ben visszatértek Per Gesslével. Charm School című albumuk, valamint a She’s Got Nothing On (But The Radio) kislemezük ismét felkerült a slágerlisták élbolyába. Koncertsorozatukkal kétszer megkerülték a Földet, 153 koncerten összesen 1,5 millió ember előtt játszottak.
A Roxette tavaly októberben új turnéba kezdett, az európai része Milánóban kezdődik majd, és 30 fellépést foglal magában. A turné egészen a csapat 30 éves fennállásának 2016-os jubileumáig fog tartani, ezért a koncertkörutat The XXX – Anniversary Tour névre keresztelték.
A május 19-i, budapesti Roxette-koncertre jegyek a www.livenation.hu oldalon keresztül és a Ticketpro országos hálózatában kaphatók.