"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

Újkori luxus

Bármerre nézünk, életünk minden területén látunk olyan embereket, akik számára a hivalkodó életmód természetes.

Ám változó világunkban közülük is egyre többen állítják, hogy a luxus új értelmezésében a kérkedő magamutogatás már egyáltalán nem divat.

 

Aki környezete elismerésére vágyik, már nem biztos, hogy egy újabb méregdrága óra beszerzésével éri ezt el. Sokkal inkább a luxus új meghatározásába tartozik, mondjuk, egy Kínában elvégzett nyelvtanfolyam vagy egy, a Déli-sarkra tartó kutatóexpedícióban való részvétel. A nagy kérdés tehát, hogy a digitális világban vajon mi számít még exkluzívnak… Egy évvel ezelőtt, 2015 áprilisában Firenzében, a Palazzo Vecchio fogadótermében gyűltek össze a divatvilág nagyjai, hogy a jövő lehetőségeiről és veszélyeiről egyeztessenek. A helyszínt nem véletlenül választották, hiszen Firenze a

DIVAT
A divat világának is új egyensúlyt kell találnia.
reneszánsz korban innovatív, modern városnak számított, pompájával beragyogta a komor
középkort, és a jövőbe világított…

 

 

A divat világának új egyensúlyt kell találnia. Vajon túlhaladtunk már a tradíciók jelentőségén? Az online shopping komoly konkurenciát jelent a helyhez kötött üzleteknek, és nem segít az internetes személyre szabás lehetősége, még kevésbé az egyre nagyobb teret hódító 3D-nyomtatás technikája, amely szinte fölöslegessé teszi a tervezők munkáját. Vagy ott az Applewatch – a jövő és a tökéletes marketing vagy egy egyelőre titokzatos veszélyforrás? Esetleg egyszerre mindkettő? Mert hová lesz a lélek a technikai újítások tengerében? Erre a kérdésre Jonathan Ive, az Apple vezető tervezője azt a választ adta, hogy nem is érti a kérdést, hiszen az Apple célja a hetvenes évek óta ugyanaz: hogy a technológiát relevánssá, elérhetővé és személyessé tegye. Karl Lagerfeld pedig, akinek csuklóján egy olyan, aranyból készült, különleges modell látható, amelyet rajta kívül csak Anna Wintour és Beyoncé kapott, hozzátette: „Én kizárólag óraként használom. Egészen biztosan nem töltök rá semmilyen személyes információt, mert nem tudom felmérni, mi történhetne, ha ebben hordanám az életemet.”

JÖVŐNK
Hová lesz a lélek a technikai újítások tengerében?

 

Antoine Arnault, a Berluti főnöke szerint igenis helye van egy Apple üzletnek, mondjuk, egy Dior és egy Chanel butik között. Az időtlen luxus és a szélsebesen fejlődő technológia között nem választani kell, hanem mindkét területen meg kell őrizni a szépség jelentőségét. 

 

Írásunk folytatása a La femme Jövőnk című különszámában olvasható!