Bár a kifutókon látott ruhadarabok időnként távolinak, elérhetetlennek vagy viselhetetlen luxustrendeknek tűnnek az utca embere számára, a modellek által viselt fazonok, színek, és minták előbb-utóbb fast-fashion üzletekben, illetve a mi gardróbunkban is megjelennek. Persze reggelente a legtöbben nem a legújabb Prada-kollekcióban indulunk munkába, esténként pedig nem a Swarowski kristályokkal díszített melegítőben relaxálunk otthon a tévé előtt, mint ahogyan az a divatfotókon látható, de kétségtelen, hogy a designerek által megálmodott trendek minden évben jelentős hatást gyakorolnak az öltözködésünkre. Valószínűleg nem lesz ez másképp 2017-ben sem! Mostanra lezajlottak a legújabb kollekciókat és a 2017-es tavaszi/nyári trendeket bemutató divathetek, amelyekből megtudhatjuk, hogy várhatóan milyen fazonok és árnyalatok uralják majd az újévet!
Amikor a divatvilág neves képviselői kifogynak az újító ötletekből, rendszerint a régi korszakok népszerű divatirányzataihoz nyúlnak vissza, majd ezeket modern köntösbe csomagolják. Ez történt most is. A tervezők ezúttal a 80-as évek jól ismert klasszikusait keltették életre a kifutókon. Úgy tűnik tehát, hogy ismét divatba jön a válltömés, valamint az aszimmetrikus szabás, és bátran viselhetjük az élénk színeket, illetve a fémes hatású textúrákat is! Balenciaga, Jacquemus és Saint Laurent is ebből szabados és sokszínű korszakból merített ihletet, amikor megalkotta 2017-es kollekcióját.
Az élénk színek kedvelői valószínűleg örömmel hallják majd, hogy az új szezonban a vibráló rózsaszín árnyalatú darabok ismét reneszánszukat élik. A kifutókon megjelenő tavaszi/nyári kollekciók a fukszia, a málna és a cseresznye színeiben pompáztak, felidézve a tavasz romantikus, vidám hangulatát. Céline, Valentino és Balenciaga lágy esésű ruhái kislányos bájt és nőies eleganciát kölcsönöztek a modelleknek.
A szlogenmánia még 2016-ban vette kezdetét, és úgy tűnik, 2017-ben sem csökken a népszerűsége. A márkák ezúttal különösen frappáns üzenetekkel, illetve feliratokkal rukkoltak elő. A 2017-es tavaszi/nyári kollekciót bemutató Párizsi Divathéten kiemelt érdeklődés övezte a Dior márkát, amelynek új művészeti igazgatója a feminizmus szellemében alkotta meg a kifutón felvonultatott ruhákat. Maria Grazia Chiuri, a cég történetének első női művészeti igazgatója a jelek szerint új fejezetet nyitott a Diornál. Többek között a divathét egyik legemlékezetesebb darabja is az ő nevéhez fűződik. A „We All Should Be Feminists”, vagyis „Legyen mindenki feminista!” feliratú póló hatalmas sikert aratott a közönség köreiben és az interneten. De nagy érdeklődés fogadta a Haider Ackermann kreációit is, melyeken a „Be Your Own Hero” és a „Silent Soldier” szlogenek díszelegtek.
A platformcipők mindig is különleges helyet foglaltak el a lábbelik között, hiszen ezek a darabok egyszerre vagányak és nőiesek, emellett tökéletes kiegészítői lehetnek az elegáns összeállításoknak. És bár egy időre kiszorították őket kényelmesebb, lapos talpú társaik, idén a tervezőknek köszönhetően ismét reflektorfénybe kerülnek. Balenciaga kockaorrú platformcipőket, Maison Margiela pedig magasított loafer lábbeliket álmodott a kifutóra.
A mai technológia és információ vezérelte világban az embernek gyakran elég egy okostelefont magával vinnie, amikor kilép az otthonából. És úgy tűnik, ezt a designerek is észrevették. Ennek örömére a Moschino és a Louis Vuitton tervezője is olyan különleges telefontokokkal rukkolt elő az új szezonra, melyek első látásra elegáns clutch táskák látszatát keltik, a valóságban azonban mindössze egy mobiltelefon fér el bennük.
A sport meghatározóbb a divatvilágban, mint valaha. Elég csak végignéznünk a 2017-es tavaszi/nyári kollekciókon, és láthatjuk, hogy a márkák egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az olyan összeállításokra, melyek követik a smart casual szabályait, vagyis egyszerre elegánsak és kényelmesek. Az új szezonban Alexander Wang, Dior és Versace is sport világából merített ihletet a ruhákhoz.
Képek: Pinterest, Thefashionspot, Dior, Vogue