"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

A Jentetics–Küllői-recept

Mi kell ahhoz, hogy vendégeink elégedetten álljanak fel az asztaltól vacsora után? Az alábbiakban féltve őrzött receptet hozunk nyilvánosságra.

Végy egy csipet Jentetics Kingát! (A harmincegy éves hölgyből csipetet nehéz venni, mert árad belőle a sok. Még meg sem száradt közgazdász diplomáján a tinta, amikor már céget alapított. A PublishDrive Kft. lényege egy webes alkalmazás: a belépő feltöltheti az e-könyvét, láthatja, mikor és hol jelent meg a könyve, láthatja eladásait, nem utolsósorban pedig, hogy mennyit keres rajta. Persze a cég is megkeresi „közvetítői jutalékát”, de az üzletben mindenki jól jár, hiszen a kft. több tucat áruházat, több száz nemzetközi kapcsolatot hoz.)

 

 Tégy hozzá némi Küllői Pétert! (Az ötvennyolc éves férfiú valaha mérnökként végzett ugyan, de aztán, ahogyan mondja, „jókor volt jó helyen”: néhány emberrel elsőként alapított Magyarországon pénzügyi befektető céget, majd nemzetközi szintű befektetési bankárrá tornázta fel magát. Negyvenéves korától viszont, ahogy ismét csak ő mondja, „mivel addig kapó ágon élte az életét, az adó ágat választotta”. Élt Angliában, most amerikai projektekben van benne, ám energiáit immár a rászorulók segítésére fordítja. Itthon a Mosoly Alapítvány alapítója, a Bátor Tábor elnöke, tehetséges magyar és közép-európai képzőművészek nemzetközi kibontakozásának építője, a Zeneakadémia segítője. Profi patrónus.)

 

Konyhatrükkök


Keverd össze őket! (Ekkor kerül a képbe az 50 tehetséges magyar fiatal program. Kiválasztódtak a mentorok, kiválasztódtak a mentoráltak. Ők meglehetősen gyorsan találtak egymásra.)

 

Csináld meg a céged! (A PublishDrive pillanatnyilag tizenkét alkalmazottal dolgozik, ráadásul több állásra is keresnek embereket. Marketinges vezetőt például, akinek van tapasztalata abban, hogyan kell amerikai piacot szerezni, hogyan kell amerikai ügyfelekkel kommunikálni. 60 ország „júzereivel”, azaz szerzőivel és kiadóival állnak jelenleg üzleti kapcsolatban Kolumbiától a Fülöp-szigetekig, ebből 30% az Egyesült Államok piaci részesedése. Csak viszonyításként: Magyarországé 15%. Rengeteg helyre tudják eljuttatni a júzereik „tartalmát”, azaz könyveit: 400-nál több áruházba, 240 000 könyvtárba. Merthogy a PublishDrive különböző kiadók e-könyv-értékesítési partnere. A cég folyamatosan újabb és újabb csatornákat húz be a kínálatba, a júzer pedig mindezt egy helyen tudja menedzselni! Egy szerző sok helyre be sem tudna jutni, mert egymagában túl kicsi ahhoz, hogy egyáltalán szóba álljanak vele.)

 

Tégy hozzá szakmai tapasztalatot! (Jöjj rá, hogy a napi huszonnégy órás pörgéssel egy idő után le kell állni, mert annak a családtagok, a barátok, a rászorultak alárendelődnek. Küllői Péter harmincegy évesen – ennyi most Jentetics Kinga – megmondta, hogy negyvenéves koráig csinálja. Azt nem tudta, milyen sikerrel, azt sem, mennyi pénzt szed addig össze, de akkor abbahagyja. Betartotta a magának tett fogadalmat. Viszont a saját gyerekeinek nem ad pénzt, mert róluk azt gondolja, találják ki maguk, mit akarnak csinálni. Amihez a kulcs a nemzetközi profi üzleti világ megtanulása és tudása. Az, hogy azt hogyan lehet alkalmazni másutt. Hogy egy üzlettel hány ember életét fordíthatja jó irányba.)

 

Jentetics Kinga

III. évad

Mentor: Küllői Péter

Két szerelme volt: a zene és az irodalom. Miután diplomamunkáját leadta, azonmód vállalkozásba fogott. A PublishDrive Kft. alapítója és ügyvezetője lett, a cég csaknem ezer nemzetközi kiadóval és szerzővel áll kapcsolatban. Maga a PublishDrive webes alkalmazás. Aki belép, föltöltheti az e-könyvét, és attól fogva követheti az egész értékesítési folyamatot. Most azon dolgoznak, hogy ha kikerültek a könyvek, minél többen lássák, találják ‒ és persze vásárolják is ‒ meg őket.

 

A fedő alatt fővetés titkai


Szórd meg az ételt Jentetics-féle fűszerekkel! (A PublishDrive-ban nem olvassák szerkesztők a könyveket, csak a fülszövegeket. Van egy félig automatizált, félig manuális könyvellenőrző folyamatuk: figyelnek a szerzői jogra, bizonyos metaadatokra, hogy például megfelelő-e a nyelv, és arra, hogy olyan tartalom ne szerepeljen a kiadványokban, ami nem publikálható, mert például gyűlöletkeltő. Tervezik egyébként, hogy előbb-utóbb szerkesztői, lektori szolgáltatásokat is kínáljanak. Akinek van tehát otthon kész könyve, az regisztrál a felületükön, feltölti a kéziratot, rendelhet hozzá e-könyv-formátumot, vagy megcsinálja saját maga. Beárazza, elvégre az ő kezében van a kontroll, majd kiválasztja az áruházak listájából, hol szeretné megjeleníteni. További kérdéseivel írhat nekik Budapestre, Berlinbe vagy Londonba, majd indul a terjesztés. Most éppen 2500 szerzővel és több mint 40 000 könyvvel törődnek! Ráadásul tavasztól amerikai céget alapítottak, az operációjuk is átmegy a tengerentúlra, miután oda is vontak be tőkét.)

JENTETISCH KINGA ÉS KÜLLŐ PÉTER
60 ország „júzereivel”, azaz szerzőivel és kiadóival állnak jelenleg üzleti kapcsolatban Kolumbiától a Fülöp-szigetekig.

 

Tálalás előtt ízesítsd Küllői-féle fűszerekkel! (Péter szerint az életben mindig vannak prioritási sorrendek. „Ha arra törekszik valaki, hogy minél nagyobb hatalma legyen, sosem lesz boldog, mert sosem lesz elég. Ha arra törekszik, hogy megtalálja a saját belső egyensúlyát, azt megteheti, csak az adó-kapó egyensúly nélkül nem működik.” Kapó ágon szerinte nem lehet boldognak lenni, legfeljebb kapzsinak meg lenyúlónak. Szerinte a világot a mostani felnőttek rontották el, akik tulajdonolni akartak, velük ellentétben a mai fiatalok már csak használni azt, amire szükségük van. Így szerinte előbb-utóbb megszűnik a pénz mindenhatósága, mert a mai fiatal generáció tagjai már tudják, hogy a biztonságuk folyamatos megújulási képességükben rejlik. És talán kijavítják az előttük járók hibáit.)

 

 Az ízek összeéretése


Jentetics Kinga? Következetes főnök. Ha valamit elhatároz, például, hogy miként kell cégben, kultúrában elvárt viselkedési formát nyújtani, azt megvalósítja. Olyan főnök, aki próbál a munkatársainak megfelelő munkakörülményeket teremteni, hogy jó munkát végezhessenek, legyen megfelelő motivációjuk, és tudjanak fejlődni. Él ugyan magánéletet, de élete pillanatnyilag a cég. Sokat utazó üzletasszony.

 

Küllői Péter? Gyereknek tartja magát, és az ő fejében a „gyerekség” a kreativitással egyenlő. Szerinte, ha valaki testileg-lelkileg megöregszik, az azt jelenti, hogy annak a kreativitása szűnt meg. Sokat beszélgetett Kingával. Meglátta benne a globális nyitottságot, a kitartást és az erőt. A mosolygós keménységet. Mind e napig beszélgetnek. Kingának minden területen vannak kérdései, hogyan csinálta-csinálja Péter. Ilyen kérdés például az, hogyan lehet összeegyeztetni a harmonikus magánéletet a nagy hajtással…

 

Mentorált és mentor? Kölcsönösen sokra tartják egymást. Együttműködésük mintha barátsággá válna. Mindketten az üzleti életből jönnek, de hosszú távon mindketten „angyal-befektetőként” képzelik el magukat: visszaadni másoknak a tudásukat, az erőforrásaikat.