Ha valaki az elmúlt időszakban Ferihegyről startolt, szemmel látható fejlődést tapasztalhatott a korábbi évekhez képest. Önkiszolgáló poggyászfeladó-rendszer gyorsítja meg a csomagfeladást, már rövidebb időt kell sorban állni a csomagok biztonsági átvilágításához, öt baba-mama szoba várja a családokat, s kulturált illemhely fogadja az utazókat. Nyáron éjjel-nappal látogatható a 2A Terminál indulási csarnok galéria szintjén a lifttel elérhető terasz, ahonnan figyelemmel lehet kísérni a felszálló és leszálló repülőgépeket. Látszólag apróság, hogy a mobileszközök számára új töltőállomásokat is elhelyeztek, s így energiával teli akkuval lehet útnak indulni. 160 négyzetméteren új Mastercard Premium Lounge nyílt meg februárban a SkyCourt terminál emeletén, az utasok további kényelmét szolgálva.
A fejlesztések eredményeit, a szolgáltatások színvonalát 2023 tavaszán elismerte a Skytrax nemzetközi légiközlekedési kutatási szervezet is: a korábbi háromról négycsillagosra emelte a budapesti repülőtér minősítését az ötfokú skálán. A minősítési folyamat során több mint ötszáz teljesítménymutató alapján vizsgáltak meg minden olyan szolgáltatást és területet, amelyekkel az utasok induláskor vagy érkezéskor találkozhatnak. Az auditorok példaértékűnek ítélték a repülőtéren ingyenesen rendelkezésre álló, minőségi babakocsik használatának lehetőségét, valamint az elérhető poggyászkocsik nagy számát.
E négycsillagos minősítéssel a budapesti repülőtér az utazási élmények szolgáltatásával olyan létesítményekkel került egy szintre, mint a londoni Heathrow vagy az amszterdami Schiphol.
Újra közvetlenül repülhetünk Pekingbe Budapestről. Az Air China június 19-től október végéig hetente két kétszer üzemelteti Airbus A330-200-as gépeit a magyar és a kínai főváros között. Emellett a kínai nemzeti légitársaság hetente egy alkalommal Csungking és Ferihegy között is repít utasokat. A Pekingi járat is jelzi, hogy mind több légitársaság tér vissza a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, így egyre több úti cél közül választhatnak a magyar utazók. A 2023-as nyári menetrendben várhatóan már 121 település lesz elérhető közvetlen járattal, 37 légitársaság kínálatában. Ez csaknem 9 százalékos bővülést jelent az előző évhez viszonyítva, igaz, a Covid előtti, 2019-es rekordév nyári menetrendjének számaihoz képest még mindig majdnem 20 százalékos az elmaradás. Légügyi szakemberek szerint a járvány előtti légiforgalom a nagyvilágban várhatóan 2024/25-ben térhet vissza, így a budapesti reptér is további utasszámemelkedéssel számolhat.
Panaszra azonban így sincs oka Ferihegynek, hiszen hónapról hónapra egyre több utazó választja Budapestről a repülőt. 2023 áprilisában a Budapest Airport már 1,2 millió utast regisztrálhatott, mely a tavalyi év hasonló időszakához képest 20 százalékos növekedést jelent. Ha az idei év eddigi adatait nézzük, a helyzet még biztatóbb, hiszen az év első négy hónapjában már több mint 4 millió utas fordult meg Ferihegyen, mely 37 százalékkal haladja meg a z előző év első négy hónapjának forgalmát. Áprilisban pontosan 8772 le- és felszállás történt, 6,4 százalékkal több, mint tavaly áprilisban.
Az utazót azonban minden bizonnyal kevéssé a számok érdeklik, inkább azt szeretné tudni, konkrétan hová juthat el Budapestről a levegőben kényelmesen és gyorsan. Peking mellett például Szöulba is. A nyári menetrendben a LOT hetente már négyszer indul Ferihegyről a dél-koreai fővárosba. A Boeing 787 Dreamliner gépek hétfőn, szerdán, csütörtökön és szombaton emelkednek a magasba. A Korean Air sem kíván lemaradni, a dél-koreaiak is heti három járatot kínálnak Szöul felé, nagyobb, Boeing 777-300ER típus géppel. A LOT lengyel légitársaság egyelőre sajnos nem indítja újra a korábbi Budapest–New York/JFK közötti kedvelt járatát, így ha a lengyelekkel kívánunk az Egyesült Államok keleti partjára utazni, előbb Varsóba kell elutaznunk, és ott átszállni egy New Yorkba induló gépre.
Visszatérő ferihegyi vendég az Air Serbia, mely ismét repüli a Belgrád–Budapest útvonalat, nyáron már hetente 17 járatpárral. A szerbek is tudják, hogy a magyar utazóknak nem csupán Belgrád lehet érdekes, hanem az is, hogy a szerb fővárosban átszállhatnak az Egyesült Államokba, valamint Európa népszerű városaiba is. Május derekától New York mellett már Chicagóba is utazhatunk Belgrádból. Ami pedig az európai célállomásokat illeti, vonzó lehet átszállással a montenegrói Tivat és Podgorica, a spanyolországi Palma de Mallorca vagy Olaszországban Firenze, Palermo. Az Air Baltic is visszatér Budapestre. A lett légitársaság a nyári menetrendben Airbus A220-300-as gépekkel hetente háromszor repüli a Budapest–Riga útvonalat.
Nyáron is népszerű a magyar turisták körében Amszterdam, ahová hetente 31 járatot indít Budapestről a KLM. Hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap öt-öt induló gép között is válogathatunk. Persze a sok járat nem csupán a holland fővárosnak szól, hanem annak is, hogy a világ szinte valamennyi kontinense elérhető Schiphol nemzetközi repteréről. Japántól Szingapúron át Mumbaiba, vagy Észak-Amerika 18 városába, így például Torontóba, Montrealba vagy Vancouverbe. Dél-Amerikába Sao Paulóba vagy Buenos Airesbe mindennap el lehet repülni Amszterdamból.
Az Air France napi három járatot közlekedtet Párizs és Budapest között, és szintén remek átszállási lehetőségeket kínál, például Korzikára, vagy észak-afrikai országokba, így Algériába vagy Marokkóba. Érdekesség, hogy az Air France az egyetlen légitársaság, amely Ottawa és Európa között üzemeltet járatokat.
A magyar utasok között egyre népszerűbbé váló – és átszállóhelyként is szolgáló – Dubajba nyáron heti hét járatot indít az Emirates. Dubajból például Bangkokba augusztustól napi négy helyett már öt gép indul, Kuala Lumpurba júniustól három. Brisbane-be, szintén júniustól, heti tizennégy. Melbourne-be naponta két járat közlekedik kora már tavasztól, Sydneybe májustól napi három.
A fapadosak is tovább növelik budapesti kínálatukat. A Wizz Air sűríti repülőit ismert úti céljaira, valamint elindította gépeit Koppenhágába és Sarm es-Sejkbe is. Barcelonába és Rómába hetente tizenegyszer repül, Berlinbe kilencszer, Madridba, Bázelbe és Bariba hétszer, Athénba és Dubajba öt-öt alkalommal, Tenerifére négyszer.
A Ryanairnél újdonság, hogy a nyári menetrendbe iktatták a Budapest–Belfast közvetlen járatot, heti két alkalommal. Az ír fapados különben nyolc ferihegyi bázisú géppel hetente félezer járatot indít a magyar fővárosból, ahonnan 56 útvonalon repül.
Forgalomnövekedés várható a nyári charterjáratokon is, melyek Ferihegyről népszerű nyaralóhelyekre repülnek, így például Antalyába, Hurghadába.