"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

Élen lenni

Alapvető fontosságú a mai Magyarországon az ügyfelek edukálása, s ennek középpontjába a pénzügyi tudatosság terjesztése került a Citibanknál.

 Az innováció és az edukáció kulcsszavak a Citibank üzletpolitikájában - hangsúlyozta Somogyi Péter, a Citibank közép-európai befektetési üzletágvezetője. Rögtön említve, hogy a Citi 1977-ben a világon elsőként állított üzembe tömegesen ATM bankjegykiadó automatákat.

 

Ezt az elsőséget a Citi azóta is igyekszik megtartani világszerte a lehető legtöbb területen. Nem titkolt cél, hogy a világ és Magyarország első digitális bankjává akar válni.

Tavaly húsz nagyobb innovációja volt a Citibanknak – folytatta Somogyi Péter. Részben új termékek, részint régi termékek új elérhetőségei vagy egészen új csatornák bevezetése. A Citi üzletpolitikájában kiemelt szerepet kapnak a hitelkártyák, az online banki szolgáltatások. Mind a hitelkártyát, mind a privát banki szolgáltatásokat elsők között vezette be a magyar piacra a Citi. Jellemző az is, hogy nagy nemzetközi befektetési alapkezelők és kibocsátók sokszor a Citin keresztül lépnek a magyarországi piacra, azaz a Citi kezdi el elsőként forgalmazni e cégek értékpapírjait.

 

Alapvető fontosságú a mai Magyarországon az ügyfelek edukálása, s ennek középpontjába a pénzügyi tudatosság terjesztése került a Citibanknál. Bár a lakossági ügyfelek általában rendelkeznek bankkártyával, bankbetéttel és bankhitellel, mégsem használják ki kellőképpen az ebből adódó lehetőségeket. A Citi Prémium Megtakarítás nevű terméke például kifejezetten a két hét és három hónap közötti lekötésben gondolkodóknak kialakított megtakarítás, ahol az elérhető kamat a két kiválasztott devizapár egymáshoz viszonyított árfolyamának futamidő alatti alakulásától függ. Használatához azonban kell némi pénzügyi ismeret.

 

Ahhoz, hogy az új generáció felelősségteljesen és tudatosan intézze pénzügyeit, ezt az ismeretet nem lehet elég korán átadni. A Citi bemutatja a kártyás vásárlás előnyeit, a biztonsági és kényelmi funkciókat, a jóváírások rendszerét és a kapcsolódó biztosítási konstrukciókat. Emellett a befektetési kultúra terjesztését is kiemelten kezelik: piaci kitekintőket, termékismertetőket küldenek az ügyfeleknek, továbbá szemináriumokat szerveznek.

 

A magyar piacon kuriózum a Citi Life hitelkártya konstrukció, amely az élelmiszerboltokban 3 százalékos, a benzinkutaknál 2 százalékos, az egyéb üzletekben pedig 1 százalékos pénzvisszatérítést jelent, továbbá a partnerhálózatban még további jóváírásokat. Ezek összértéke éves szinten a több tízezer forintot is elérheti egy átlagos hitelkártya esetében.

 

A befektetések nem lekötött betétek, és kifejezett ellenkező kikötés hiányában ezekkel kapcsolatban sem a Citibank N.A. / Citigroup Inc, sem ezek egyetlen leányvállalata, sem pedig a Magyar Állam nem vállal kötelezettséget tőke- és/vagy kamat –(hozam) garanciára. A befektetések befektetési kockázatoknak vannak kitéve, beleértve a befektetett összeg lehetséges elvesztését. A múltbeli teljesítmény nem garancia a jövőbeli teljesítményre, az árak lefelé és felfelé is változhatnak.

A Prémium Megtakarítás egy betétnek nem minősülő, nem tőkevédett megtakarítási termék, amely egy devizapár egymáshoz viszonyított árfolyamának alakulásától függően a betéti kamatoknál magasabb kamat elérésének lehetőségét hordozza magában. A termék azonban speciális kockázatokat is hordoz a lekötött betétekhez képest: hitelkockázat, átváltás kockázata, devizaárfolyam kockázat, kamatlábkockázat, esemény kockázat, opciók kockázata.

Citi Life hitelkártya teljes hiteldíjmutató (THM): 44,7%. Havi elszámolási időszakonként belföldi kiskereskedelmi élelmiszerüzletben max. összesen 100 000 Ft összegig 3%, belföldi tankoláskor max. összesen 50 000 Ft összegig 2%, az efeletti vásárlásokra 1% Citi Forint jóváírás jár. A jóváírás minden Citi Life kártyával végrehajtott 100 Ft vásárlás után jár. A pénzvisszatérítés éves összege a kártyahasználati szokásoktól függ.