"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

Székely Szilveszter

Bozsik Yvette társulatának 25 éves erőssége a sok-sok szerep mellett már a jövőre is gondol: versenytáncosokat szeretne tanítani – éspedig saját módszere és tankönyve alapján.

Kustánszeg óvodájában már lelkesen tanulta a néptánc elemeit. Jó ritmusérzéke volt, szüleitől örökölte. Az általános iskolás évek alatt versenytáncos lett, miközben erősítette az énekkart is, és szavalóversenyeken is részt vett. Pécsre kerülve, a Pécsi Művészeti Szakközépiskola táncművészeti tagozatára járt, ahol a modern- és kortárs tánctechnikák mellett napi két órában gyakorolta a klasszikus balett alapelemeit.

 

Majd következett a Magyar Táncművészeti Főiskola táncos és próbavezető szak, annak is modern tánc szakiránya. Mesterei közül Uhrik Dórát említi elsőként, majd Bozsik Yvette-et, akit tizennyolc éves korában látott először színpadon: „Lenyűgözött kifejező, expresszív mozdulatvilága, moderntánc-világa.” Nem kis büszkeséggel töltötte el, amikor 2008-ban huszonegy évesen meghívta társulatába, a Traviata előadásába. Azóta is a társulat vendégművésze, 2012 óta immár diplomával a zsebében.

 

2013-ban, hiszen a Nemzeti Táncszínház előadásai közül négy darabban is játszik. A Művészetek Palotájában futó Orfeusz és Euridiké táncjáték koreográfus-asszisztense és táncművésze, a Centrál Színház Cabaret előadásának oszlopos táncosa. A gyerekek a Thália Színházban, a Pöttyös Panni az iskolában című előadásban találkozhatnak vele. A Góbi Rita által vezetett GOBE Társulattal az elmúlt években körbetáncolta az öreg kontinenst.

 

Talán meglepő, de nem szeretne együttest alapítani, társulatot vezetni. A tánc mellett tanít, oktatáselmélettel foglalkozik. Határozottan állítja, hogy a versenytánc-tanításba be kell emelni a klasszikus balett-technikát is ahhoz, hogy a táncosok ügyesebbek, látványosabbak, virtuózabbak lehessenek. „A lábvezetés, a rugalmasság, a hajlékonyság, a forgástechnika mind fejleszthető a klasszikus balett elemeinek gyakorlásával” – magyarázza.

 

 

 

A Székely Szilveszter által felépített rendszer a műfaj igényeinek megfelelő tartalommal és követelményekkel segíti elő a versenytáncosok fejlődését, művészi előadásmódját. Külföldön ugyan már ismert e módszer, de tudomása szerint még sehol a világon nincs olyan, fényképekkel, DVD-melléklettel illusztrált tankönyv, amely össze is foglalná. Talán már ennek jegyében tartott előadást két éve a III. Nemzetközi Tánctudományi Konferencián a táncstílusok találkozásáról, és készül publikálni dolgozatokat a Tánctudományi Közleményekben.

 

Idővel doktori címet is kíván szerezni táncoktatásból, ha pedig befejezi pályafutását, tanítani szeretne – saját módszere alapján.

Mentorától e programban ugyanazt várja, amit tanítványai remélnek tőle: „Legyen tisztában képességeimmel, erősségeimmel, gyengeségeimmel, ismerje fel, miben kell fejlődnöm, hogy sikeresebb legyek mind a táncban, mind a tanításban.”