"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

Tomcsányi Dóri

A Dori Tomcsanyi márkával fémjelzett ruházatok egyediségét már külföldön is elismerték. 2013-as tavaszi-nyári kollekcióját Németországtól Ázsiáig több világvárosban is meg lehet vásárolni.

A párja jelölte a La femme 50 fiatal tehetség programjába. Magától nem indul versenyeken, mert pesszimista, nem hisz a győzelmében. Önbizalmának jót tett, hogy bekerült az ötven fiatal tehetség közé, arról nem is beszélve, hogy szülei roppant büszkék rá. „A programtól azt várom, hogy a sajtómegjelenések miatt a nevem ismertebb lesz, ennek köszönhetően itthon még többen vásárolják majd a kollekcióimat” – villantja fel gyakorlatias énjét.

 

2010-ben alapított Dori Tomcsanyi márkája azoknak a fiatal lányoknak, nőknek kínál hordható ruházatot, akik fontosnak tartják a megjelenésüket, érzékenyek és fogékonyak a képzőművészetre, szeretik az egyedi darabokat, és a minőség mellett a kényelemre is igényt tartanak. Kollekciója kialakításakor fontos számára, hogy legyen benne személyes gesztus, ami belőle ad át valamit - magyarázza. Az öltözékek anyagai közt mindig található olyan selyem, amit kézzel festett, vagy saját print. És persze idegesítően igényes: „a varrónők megőrülnek tőlem, mert addig nem nyugszom, amíg egy-egy zseb pontosan oda nem kerül, ahová szeretném, és a varrások nem ott futnak végig, mint ahová megálmodtam”.

 

Sikó Bálinttal közösen 2011-ben megnyitotta a The Garden Studiót, amely showroom, műhely, egy webshop háttere és designerek bemutatóhelye. „Nem állnak mögöttem pénzes befektetők” – szögezi le. Az első divatbemutatójára készült kollekciójának darabjait hamar sikerült értékesíteni. A pénzből először varrógépeket vett. Néhány külföldi bolt már nem bizományosi értékesítésre veszi be a ruháit, hanem szezonra előre. Több kisebb sorozaton kívül szezonális kollekciókkal jelentkezik.

 

 

 

Külföldön gyorsan sikerült ismertté tenni minimalista vonalú, de nőies, élénk színű öltözékeit. Első kollekciója képeit elküldte az óriási látogatottságnak örvendő Style Bubble nevű brit blognak. Meglepetésére a blogger azonnal kitette az oldalra. Még aznap rengeteg ruhát rendeltek a webshopjából, és hamarosan további bloggerek is posztolták.

 

Dóri kíváncsian várja, milyen tapasztalatokat és bölcsességeket fog átadni neki mentora. „Érdekes lesz egy szaktekintély szemével látnom a divatszakmát. Nyitott vagyok bármilyen mondanivalójára, sőt kritikájára, amivel segítheti a gondolkodásomat, a karrieremet.”