"Tapasztalatok, sikerek és tanulságok az „50 tehetséges magyar fiatal” program első évadából."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Legyen érzéke a világra

Tapasztalatok, sikerek és tanulságok az „50 tehetséges magyar fiatal” program első évadából.

Az „50 tehetséges magyar fiatal” program azt tűzte célul maga elé, hogy a hasonló kezdeményezéseken túlmutató felelősségvállalással a tehetségek elismerésének rangos, mértékadó platformjává váljon. Akik eddig részt vettek benne, visszaigazolták ezt a törekvést. A La femme pedig folytatni akarja, amit elkezdett.

 

A pedagóguscsaládba született Kiss Ádám édesapja és édesanyja is matematika-kémia szakos tanár, édesapja informatikát is tanít, éppen a kecskeméti Bányai Júlia Gimnáziumban, ahová Ádám is járt. A programozás rejtelmeibe tulajdonképpen ő vezette be. A legózás gyermekkori szenvedély, a programozással pedig a játékban rejlő lehetőségeket lehetett bővíteni. A tehetséges fiú egy év alatt elsajátította a NXT-G ikonalapú programnyelvet, az összetettebb programok készítéséhez pedig később megtanulta a C programnyelvi környezethez hasonló NXC karakteres robotnyelvet.

 

 Dr. Korondi Péter tanszékvezetővel a La femme „50 tehetséges magyar fiatal” programja sodorta össze. „Én eleve hosszabb távban gondolkodtam, amikor Ádámot megismertem” – mondja szinte természetesen dr. Korondi Péter, a Műegyetem mechatronika tanszékének tanszékvezetője. Ebbe sok minden beleértendő. Kiss Ádám, a középiskolás mentorált ugyanis robotikával próbálkozott, ez a kutatási terület pedig Korondi professzor szívének is kedves. Ádám számára a Lego robotok jelentették a tudása megalapozását, de már régen tudja, hogy nem akar ezen a szinten megrekedni. 

 

Végül a mentorprogramban való megismerkedésük, a személyes találkozások, az első benyomások vették rá a tanszékvezetőt, hogy rábeszélje Ádámot a Műszaki Egyetemre. „A program legnagyobb élménye volt, amikor a professzor úr meghívott az egyetemi robotika laborba, és megismerkedtem az etorobotikával…”- mondta Ádám. Az etorobotikával foglalkozó kutatásokban nem az emberszabású robotok, nem a Terminátor előállítása felé keresgélnek. Hanem az emberi társat kutatják, amiben az etalon például a kutya lehet, az ember leghűségesebb barátja. Így tehát az ő kutatási programjukba bekapcsolódtak a mechatronikusok mellé a programozók, a pszichológusok és az etológusok is. És Ádám, ebben a körben lelhet helyet magának. E köré építette fel Korondi professzor a fiú mentorprogramját: azzal foglalkoztak, hogy kitáruljon előtte a világ, a látóhatárát igyekeztek szélesíteni. Például a professzor elküldte Ádámnak a műszaki egyetem elsőévesenek újonnan készült tananyagát, mert tesztelni akarta rajta: vajon egy középiskolából érkező mennyit fog fel, mennyit ért meg belőle. Ádám bevallja, a könyv jelölésrendszerét gyakran nem értette, a magyarázó szöveges részeket viszont nagy élvezettel olvasta…

TEHETSÉG
"Azzal foglalkoztak, hogy kitáruljon előtte a világ, a látóhatárát igyekeztek szélesíteni."

 

Bár Ádám sérelmezte, hogy a középiskolában nem engedik az őt érdeklő dolgokra, a fizikára, a matematikára, a kémiára koncentrálni, helyette heti ötször testneveléssel meg irodalomórával tartják fel, a professzor segített neki megérteni, hogy nyitottnak kell maradni a világra, ebben az asszociatív képesség nagyon fontos, elengedhetetlen. És ehhez a műveltség, a tudás, az ismeret sokoldalúsága kell. Szerinte a szakbarbárból nem lesz jó kutató, nem lesz jó mérnök, mert ahhoz arra van szükség, hogy az embernek érzéke legyen a világra.

La femme La femme cikke 2014. október
címkék:
Karrier | Tehetség
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.