Ehhez persze nem elég, hogy kiváló termékeket gyártanak, az is kell, hogy nem csak a szlogenek szintjén tartják fontosnak a társadalmi felelősségvállalást. A részletekről Beke Zsuzsával, a Richter Gedeon Nyrt. PR- és kormányzati kapcsolatok vezetőjével beszélgettünk.
A Richter évek óta szervez széles társadalmi elfogadottságot élvező programokat, olyanokat, amelyek messze túlmutatnak a „kötelező” szinten. Miért?
A Richter több mint 115 éve van jelen a magyar piacon, és a társadalmi felelősségvállalásra a kezdetektől nagy hangsúlyt fektet. Szerepvállalásunk fókuszában az oktatás és az egészségügy áll, hosszú évek óta szervezünk olyan programokat, amelyekről úgy gondoljuk, valódi értéket képviselnek a lakosság számára.
Az egyik legsikeresebb programjuk a Richter Egészségváros, országszerte sok helyen találkozhatunk vele. Mesélne erről bővebben?
Az Egészségváros rendezvénysorozattal a Richter 2009-ben egy egyedülálló kezdeményezést indított országos útjára, mely egy ingyenes, egész napos szűrőprogram a prevenció jegyében. A Richter Egészségváros eddigi nyolc éve alatt 54 helyszínen fordult meg, az általunk felkért szakemberek 114 ezer szűrést végeztek el, melyből 26 ezer esetben mértek figyelmeztető értékeket. A szűrések alkalmával minden résztvevő tájékoztatást kap az eredményéről és az esetleges további teendőkről. A program ugyanakkor nem csak azoknak hasznos, akik törődnek saját vagy a környezetükben élők egészségével, hanem a városoknak és a kórházaknak is: az elmúlt időszakban 54 kórház összesen 250 millió forint támogatást kapott. A visszajelzések nagyon kedvezőek, és azt mutatják, hogy valóban hozzá tudunk járulni a lakosság egészségi állapotának javításához.
Úgy tudom, a Richter számára kiemelkedően fontos a nőgyógyászati terápiás terület. Ez milyen formában tükröződik a társadalmi felelősségvállalásuk terén tett erőfeszítéseikben?
A társaság egyedülálló, több évtizedre visszanyúló tapasztalattal rendelkezik ezen a területen. Mára bátran kijelenthetjük, hogy mindazon vállalatok közül, amelyek világszerte nőgyógyászati termékekkel foglalkoznak, a Richter rendelkezik az egyik legszélesebb termékválasztékkal. Célunk, hogy termékeinkkel ne csak megóvjuk a nők egészségét, hanem hosszútávon megbízható, stabil partnerként nyújtsunk megoldást a leggyakoribb női problémákra. Emellett fontosnak tartjuk a nők lelki egészségét, valamint, hogy növeljük társadalmi elismertségüket is. Ezért hívtuk életre a Richter a Nőkért programot.
Mit jelent ez konkrétan?
A Richter a Nőkért Programnak számos eleme van, számomra a legkedvesebb talán a Richter Aranyanyu Díj, melyet Rácz Zsuzsa íróval alapítottunk 2011-ben. Az elismerést olyan nőknek ítéljük oda, akik klasszikus női segítő szakmákban – pedagógus, orvosnő, egészségügyi és szociális szakdolgozó – tevékenykednek, munkájuk nélkülözhetetlen, mégis csekély anyagi és erkölcsi elismerésben van részük. A hétköznapi hősök, az Aranyanyuk köztünk járnak, ismerjük őket, vagy hallottunk róluk. Mi a magunk eszközeivel nekik akarunk köszönetet mondani és elismerni őket ezzel a díjjal.
Az Egészségváros nyolc éve, a Richter Aranyanyu Díj hetedik éve fut, ez komoly anyagi és szellemi erőforrást igényelhet. Megéri ez a fajta befektetés?
Itt a felelősség a kulcsszó. Magyarországi központú, a nemzetközi porondon is aktív cégként tudjuk, hogy csak hosszútávon érdemes gondolkodni. Egy-két év alatt nagyon kevés eredményt lehet csak elérni, ezért kitartóan, alaposan végiggondolt koncepció mentén kell haladnunk. Felelős gyógyszergyártóként célunk az emberi élet minőségének javítása és e küldetés mentén alakítjuk társadalmi szerepvállalásunkat is.