A BrandFestival a zero waste koncepció erősítésével törekszik arra, hogy a lehető legkisebb ökológiai lábnyomot hagyja maga után, ezért kap kitüntetett figyelmet a fenntarthatóság a tartalomban és a rendezvény arculatában egyaránt.
„Ma az egyik legdominánsabb trendet a márkák felelős gondolkodása jelenti. Mi is fontosnak gondoljuk a fenntarthatóság kérdéskörét. Erről szól a márkafesztivál zero waste filozófia melletti elköteleződése. A rendezvény ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében meghirdetjük az egy jegy, egy fa elvet.” – mondta el Barna Tamás, a Republic Group ügyvezetője és a BrandFestival elnöke.
Az emberiség ökológiai lábnyoma jóval nagyobb, mint a Föld biológiai kapacitása. Előrejelzések szerint a 2030-as évek közepére már két egész földnyi területre lesz szükség a fennmaradáshoz. Azaz a Földnek dupla annyi idő kell majd, hogy regenerálódjon, mint ameddig mi használtuk az erőforrásait. A jelenlegi tudományos adatok szerint egy 10 éves fa egy év alatt körülbelül 25 kg széndioxidot semlegesít.
Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy a fenntarthatóság iránti elkötelezettség jegyében minden eladott jegy után a Pilisi Parkerdő Zrt-vel együttműködésben elültetnek egy fát, amely nemcsak a jövő építésének állandó szimbóluma, de fontos ökológiai jelentőséggel bír. Ezzel a BrandFestival egy egyedülálló kezdeményezést hozott létre a hazai rendezvények piacán.
„Örömmel fogunk össze más úttörő kezdeményezésekkel, mert meggyőződésünk, hogy hosszabb távú jövőnk érdekében a kezdeményezőkészséggel rendelkező emberek és szervezetek szövetségére van szükség.” – foglalta össze a Pilisi Parkerdő Zrt. és a BrandFestival együttműködésének értékeit Rittling István, a Pilisi Parkerdő Budapesti Erdészetének vezetője.
A rendezvény emellett újrahasznosított papírt alkalmaz, szívószáltól és műanyag poharaktól mentesen valósul meg, a menüsor a zero waste jegyében kerül összeállításra, amelyeket nem eldobható – hanem porcelán – tányérokban szolgálnak fel a részvevőknek.
A BrandFestival-on a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői gyűlnek össze, hogy stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat megosszák, idén 2019. november 20-án és 21-én, a Budapest Music Centerben.