"Kereskedelmi igazgató, RTL Klub"

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 
Vidus Gabriella

Vidus Gabriella

Egy harmincöt éves marketingguru

Kereskedelmi igazgató, RTL Klub

A médiavállalatok médiaszakemberei között ő a legbefolyásosabb nő. A Marketing & Média szaklap által évente összeállított aktuális lista nyolcadik helye most már tartósan az övé, ez részben persze munkahelye, az RTL Klub televízió kereskedelmi hatalmának eredménye.

 

A hatás, a befolyás Vidus Gabriella szerint részben azon is mérhető, mennyi pénz fölött rendelkezik. „A miénk idehaza a legnagyobb bevételű televízió. Számomra azonban ez a felelősséget jelenti: ami a befolyással jár együtt. Azzal, amit a szakmánkban kialakítottam” – foglalja össze.

 

Ez az összeg immár jó ideje évi 30 milliárd forint körül jár. A befolyását a szakma is elismeri. Pedig a „média világa nagyon gyorsan változó közeg” – hangsúlyozza, mégis úgy érzi, biztosra veszi, hogy az ő szavának a médiaiparban azért súlya van. Példát is mond erre a harmincöt éves marketingszakember: „Ha a piac várható mozgását előrejelzem, a negatív tendenciákat is ki merem mondani, és ma már azt sem kérdőjelezik meg.”

 

Szakmájában végigjárta szinte a ranglétra összes fokát. 1997-ben a TV2-nél kezdte a kereskedelmi televíziós marketingszakmát, majd hamarosan, 2000-ben munkahelyet váltott: cserélt az RTL-re. 2008-ban lett az RTL-nél az R-time média-kereskedőház ügyvezetője, egyúttal a csatorna kereskedelmi vezetője is. Ez a pozíció egyben befolyása méretét is kijelöli. „Nem éltem még vissza tudatosan ezzel a befolyással, mert nagyon megosztó is tudok lenni. De ha úgy vesszük, hogy például a megjelenésem is vélemény, akkor igen, éltem ezzel az eszközzel. Úgy, hogy valahova nem mentem el, ahova hívtak. De az akkor úgy volt helyes!”

 

Alapból erős személyiségnek tartja magát. A cégen belül persze természetes, hogy fontos a szava. „Sokan ezt rámenősségnek tartják, pedig egyszerűen csak szeretem azt, hogy ha valamit eltervezek, akkor az sikerül is.”

 

Habár immár lassan tizenöt éve televíziónál dolgozik, sosem érdekelte őt a műsorkészítés. Jóllehet felbukkant egyszer-kétszer a képernyőn is, ez azonban sosem vonzotta őt oda.

 

A szakmájában viszont úgy ismerik, hogy ott az asztalra tud csapni. Emlékezete szerint még sohasem akart visszaélni az erejével. A befolyását inkább szakmai újító szerepében teljesíti ki: a közreműködése, majd az irányítása alatt így lett az R-time az RTL Klub mellett számos kábelcsatorna, sőt online felület értékesítője is.

 

Erre mondja: „Sok minden csak az én fejemben fut össze.” Vagyis női „hatalmával” csak marketingesként igyekszik élni. De úgy látja, kevés az önálló, erős nő – nem árt őket erősíteni.

 

1996-ban a Kereskedelmi és Idegenforgalmi Főiskolán szerzett diplomát, a harmadéves szakmai gyakorlatot Kanadában, a Toronto Intercontinentalban töltötte. 1997-ben már a TV2 marketingcsapatát erősítette. 2000-ben hívta át az RTL-hez Steve Varcoe, az „alkalmanként az erőszakig rámenős” kereskedelmi főnök, aki mellett két év múlva kereskedelmi vezető lett. 2004-től az akkor alakult R-time – ma az ország legnagyobb sales house-a – ügyvezető-helyettese. 2008-ban a távozó Varcoe helyén lett az R-time ügyvezetője, egyben az RTL Klub kereskedelmi igazgatója.

Rege Sándor Rege Sándor cikke