A médiavállalatok médiaszakemberei között ő a legbefolyásosabb nő. A Marketing & Média szaklap által évente összeállított aktuális lista nyolcadik helye most már tartósan az övé, ez részben persze munkahelye, az RTL Klub televízió kereskedelmi hatalmának eredménye.
A hatás, a befolyás Vidus Gabriella szerint részben azon is mérhető, mennyi pénz fölött rendelkezik. „A miénk idehaza a legnagyobb bevételű televízió. Számomra azonban ez a felelősséget jelenti: ami a befolyással jár együtt. Azzal, amit a szakmánkban kialakítottam” – foglalja össze.
Ez az összeg immár jó ideje évi 30 milliárd forint körül jár. A befolyását a szakma is elismeri. Pedig a „média világa nagyon gyorsan változó közeg” – hangsúlyozza, mégis úgy érzi, biztosra veszi, hogy az ő szavának a médiaiparban azért súlya van. Példát is mond erre a harmincöt éves marketingszakember: „Ha a piac várható mozgását előrejelzem, a negatív tendenciákat is ki merem mondani, és ma már azt sem kérdőjelezik meg.”
Szakmájában végigjárta szinte a ranglétra összes fokát. 1997-ben a TV2-nél kezdte a kereskedelmi televíziós marketingszakmát, majd hamarosan, 2000-ben munkahelyet váltott: cserélt az RTL-re. 2008-ban lett az RTL-nél az R-time média-kereskedőház ügyvezetője, egyúttal a csatorna kereskedelmi vezetője is. Ez a pozíció egyben befolyása méretét is kijelöli. „Nem éltem még vissza tudatosan ezzel a befolyással, mert nagyon megosztó is tudok lenni. De ha úgy vesszük, hogy például a megjelenésem is vélemény, akkor igen, éltem ezzel az eszközzel. Úgy, hogy valahova nem mentem el, ahova hívtak. De az akkor úgy volt helyes!”
Alapból erős személyiségnek tartja magát. A cégen belül persze természetes, hogy fontos a szava. „Sokan ezt rámenősségnek tartják, pedig egyszerűen csak szeretem azt, hogy ha valamit eltervezek, akkor az sikerül is.”
Habár immár lassan tizenöt éve televíziónál dolgozik, sosem érdekelte őt a műsorkészítés. Jóllehet felbukkant egyszer-kétszer a képernyőn is, ez azonban sosem vonzotta őt oda.
A szakmájában viszont úgy ismerik, hogy ott az asztalra tud csapni. Emlékezete szerint még sohasem akart visszaélni az erejével. A befolyását inkább szakmai újító szerepében teljesíti ki: a közreműködése, majd az irányítása alatt így lett az R-time az RTL Klub mellett számos kábelcsatorna, sőt online felület értékesítője is.
Erre mondja: „Sok minden csak az én fejemben fut össze.” Vagyis női „hatalmával” csak marketingesként igyekszik élni. De úgy látja, kevés az önálló, erős nő – nem árt őket erősíteni.
1996-ban a Kereskedelmi és Idegenforgalmi Főiskolán szerzett diplomát, a harmadéves szakmai gyakorlatot Kanadában, a Toronto Intercontinentalban töltötte. 1997-ben már a TV2 marketingcsapatát erősítette. 2000-ben hívta át az RTL-hez Steve Varcoe, az „alkalmanként az erőszakig rámenős” kereskedelmi főnök, aki mellett két év múlva kereskedelmi vezető lett. 2004-től az akkor alakult R-time – ma az ország legnagyobb sales house-a – ügyvezető-helyettese. 2008-ban a távozó Varcoe helyén lett az R-time ügyvezetője, egyben az RTL Klub kereskedelmi igazgatója.