"Filmproducer "

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 
Pataki Ági

Pataki Ági

Egyik siker a másik után

Filmproducer

Motivációs tréningekre hívják meg előadóként, hogy elárulja, amire mi is kíváncsiak vagyunk: tulajdonképpen mi a siker titka? Hiszen Pataki Ági neve nem csak egy szép arcot takar, sokkal inkább egy folyamatosan megújulni tudó, kitartó, sikeres, aktív, dinamikus nőt, aki állítja: előtte az élet.

 

A Fabulon termékcsalád arcaként vált híressé fiatalon, majd húszévnyi modellkedés után váltott. Butikokat nyitott barátnőjével a Váci utcában, ahol az akkori szűkös keretek között működő divatszakma és a korlátozott piaci lehetőségek ellenére minőségi termékeket árultak – ennek hatása volt mind az akkori divatra, mind a többi üzletre. Aztán megint váltott: az elmúlt tíz évben férjével, Kovács Gáborral dolgozik producerként. Munkájukat olyan sikeres filmek fémjelzik, mint az Üvegtigris-trilógia, a Bibliothéque Pascal vagy a Delta, emellett két egymást követő év produceri díjának megszerzésén túl idén a Balázs Béla-díjat is nekik ítélték oda.

 

Sikert sikerre halmoz, pontosabban egyik sikere a másikból következett, hiszen mindig számít, hogy korábban mit ért el – állítja: ma is lényeges, hogy húszévesen mit tett le az asztalra. Könnyebb volt a már elért sikereket más területen kamatoztatnia, de a karrierjébe folyamatosan befektetett energia legalább ennyit nyomott a latban. „Munka nélkül, csak szerencsével nem lehet építkezni, mert az nagyon hamar elillan” – mondja meggyőződéssel.

 

Persze a szerencsefaktornak az ő életében is nagy szerepe volt, leginkább bekerülésénél a modellszakmába, a bennmaradásért azonban már neki is keményen meg kellett küzdenie. Számára a valódi siker mögött álló egyéni teljesítmény, erőfeszítés, ráfordított munka az, ami igazán lényeges, ezzel indokolja, hogy karrierje szempontjából a mostani, filmes korszaka a legmeghatározóbb, ahol minden egyes pillanatért felelősen meg kell dolgoznia. „Mindig az a fontos, hogy én, a saját szemszögemből nézve mit ítélek meg és mit élek meg sikernek, de ez nem mindig esik egybe a külső megítéléssel.” Ahhoz, hogy karrierjét szilárd talajon tudta elkezdeni, a biztos családi háttér volt az alapkő, s későbbi sikereit is az otthonról kapott munkamorál segített elérni.

 

Életfilozófiája: „Minden számít, amit az életben tettünk, illetve az is, amit nem tettünk meg, bár a lehetőségünk megvolt rá.” Számára ilyen imperatívusz a jótékonyság. Ezért aktívan részt vesz számos karitatív munkában: a Csányi Alapítvány a Gyermekekért kuratóriumának tagja, a Mosolyország Alapítvány nagykövete, illetve nemrégiben csatlakozott a Hospice Alapítványhoz is. Szakmájához kapcsolódó példa: a Budapesti Art Mozik Egyesületének elnökeként a tizenhárom bezárásra ítélt moziért is kampányolt. Nem tartja magát befolyásosnak, de úgy érzi, hogy ismertségével, hírnevével képes befolyást gyakorolni az emberekre, és fontosnak tartja, hogy éljen is ezzel a lehetőséggel. Ha csak egyetlen emberre is pozitívan tud hatni, inspirálja vagy felkelti a figyelmét – legyen szó filmről, jótékonyságról, egészséges életmódról –, az már meghatározó, és befolyásnak nevezhető.

 

Nálunk, illetve Kelet-Európában általános rossz beidegződés, hogy egy bizonyos életkor után a nő élete, karrierje véget ér (vagy legalábbis erőteljesen leáldozóban van), de ezzel a szemlélettel Pataki Ági nemcsak, hogy nem ért egyet, hanem rá is cáfol életvitelével. Sokkal inkább a nyugat-európai női ideált testesíti meg: hatvanévesen is élvezi az életét, utazik, szellemileg és fizikailag is aktív, új kihívások felé, előre tekint. Fiatalnak érzi magát, nem mellékesen annak is látszik. Fontosnak tartja, hogy akárhány évesen képesek legyünk váltani: el tudjuk engedni a megunt dolgokat azért, hogy másokat elkezdjünk. Teljesen új lappal sosem lehet indulni, de teljesen új dolgot bármikor el lehet kezdeni. Hiszen aktívnak lenni: életforma.

Az egyik legismertebb magyar exmodell, a Fabulon egykori reklámarca, üzletasszony, az elmúlt tíz évben férjével, Kovács Gáborral dolgozik filmproducerként. Azt vallja, időről időre új életet kell kezdeni. Nagy váltásait nem sorsszerűnek, inkább törvényszerűnek tartja.

Sziller Dalma Sziller Dalma cikke