A cég üzleti modelljének legfontosabb eleme a saját értékesítési csatornák használata, melynek ezek az üzletek a legmagasabb fokát jelentik. A 23-féle Grand Cru kávékapszula, a magas nyomáson működő kávégépek és a különleges, formatervezett kávés kiegészítők akár online, a Nespresso webshopjában is beszerezhetők ugyan, a magas színvonalú kiszolgálást és a Nespresso-élményt a legtökéletesebben mégis a Nespresso Boutique-okban élhetik át a fogyasztók. Így az Andrássy úti és az alleebeli üzletek után immár az Aréna Pláza vásárlóinak is elérhetővé válik ez az élmény.
A márka hazai bevezetésével egy időben, a Nespresso 2006-ban, rendkívül impozáns környezetben nyitotta meg első flagship boutique-ját, az Andrássy úton, az Operával szemben.
Az egyre növekvő kereslet kielégítésére 2011-ben átépítés, bővítés következett. Az újranyíló Andrássy úti Nespresso Boutique egyszerre képviseli a luxust, a kényelmet és a funkcionalitást. Az újjászülető mintabolt megállná a helyét a legszebb párizsi vagy New York-i Boutique-ok közt is.
Az Andrássy Boutique véges kapacitása miatt szükségessé vált a további bővülés. Ezután a külföldi példákat követve bevásárlóközpontokban folytatódott a terjeszkedés: 2014 áprilisában az első „boutique in mall” típusú üzlet megnyitása a budai oldalon, az Alleeban történt, majd 2015 novemberében megnyílt az első – a divat világából is ismert – pop-up koncepció alapján működő üzlet az Arénában. Ezt az üzletet váltja most a pláza földszintjén, a panorámalift szomszédságában található Nespresso Boutique.
Az üzlet designkoncepcióját és -kialakítását a pörkölt kávé színével harmonizáló fafelületek jellemzik, melyek megfelelő nyugodt hátteret biztosítanak az izgalmas formákkal és színekkel játszó kávégépek és kiegészítők számára, az izgalmas és sokszínű Nespresso-formavilágot megteremtve. Az Arena Boutique a hat kasszával és 169 m2-es területével az eddigi legnagyobb „boutique in mall” típusú üzlet. Különlegessége, hogy mivel saroküzlet, két oldalról is gyönyörű üvegfelületek ölelik körül, így a vizuális anyagoknak és sokat láttató kirakatoknak köszönhetően megjelenése kívülről is impozáns.
A Nespresso Boutique-okra jellemző módon egy hatalmas kapszulafal gondoskodik a 23-féle Grand Cru kávénak és a Limited Edition kávéknak is a megfelelő bemutatásáról. Ezek a falak teljes feltöltés mellett 120 000 kapszulát tárolnak.
A kávégépek bemutatását szolgáló falon a magas nyomáson működő gépek teljes kínálata megtalálható, a vásárlást követően pedig a vásárlóknak a kávékóstolásra kialakított barban lehetőségük nyílik, hogy elfogyasszanak egy csésze Nespressót. A gördülékenyebb és kényelmesebb kiszolgálást biztosítja a Boutique Pick-up pont, ahol lehetőség van az egyre népszerűbb online leadott megrendelések átvételére, illetve emellett egy terület is nyílt a kávégépek működésének bemutatására.
Az üzletben használtkapszula-gyűjtőpontot is létesítettek, ahol a vásárlók leadhatják használt alumíniumkapszuláikat, a Nespresso pedig gondoskodik újrahasznosításukról. A fenntarthatóság a Nespresso teljes vállalati működését áthatja, ezen belül pedig kiemelt figyelmet fordít a kapszulák újrahasznosítására.
„Az Arena Boutique megnyitásával a Nespresso üzletek bővülése nem áll meg – mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso magyarországi vezetője. – Jövőbeni terveink között szerepel, hogy a vidéki kávékedvelők számára is elérhetővé váljék az otthoni kávézás felülmúlhatatlan élménye, melyet a Nespresso nyújt. Ezzel kapcsolatban már a következő hetekben is teszünk újabb bejelentést.”
Fotók: Noguchi Porter Novelli