Gyermekkora óta az autók és a biciklik szerelmese. Még óvodás sem volt, amikor már az összes autó márkáját fejből tudta, és arról álmodozott, hogy autószerelő vagy autóversenyző lesz. Veszprémben tanult, mechatronikai mérnök mesterdiplomáját 2015 januárjában a Continental Jármű-rendszertechnikai szakirányon szerezte meg. Diplomadolgozatával egy, a Pannon Egyetemen már korábban megkezdett projektbe kapcsolódott be, amelynek célja a bicikli ABS rendszerének fejlesztése. A téma és Kuntár Bence elért eredményei felkeltették egy olasz, kerékpár-alkatrészeket fejlesztő cég érdeklődését: egy évre szóló meghívást kapott, gyakornoki pozícióban.
Évek óta ír is kerékpáros témájú cikkeket. Inkább magányos farkasnak tartja magát, mint olyan embernek, aki élvezi, ha a társaság középpontjában lehet. „Igyekszem minden feladatot és problémát egyedül megoldani, csak különösen indokolt esetben kérek segítséget. Ha fontosnak tartok valamit, nem nyugszom, amíg be nem fejezem. Minél nagyobb a tét, annál jobban tudok teljesíteni, motiválnak a nagy kihívások” – mondja. Nem zárkózik el a konfliktusoktól sem. „Ha én tévedtem és hibáztam elismerem, de a másik féltől is elvárom az ilyen hozzáállást” – mondja.
Most egyedül él Olaszországban, próbálja megszokni első teljes munkaidős munkáját és azt, hogy el kell látnia magát. Fél 9-től este 6-ig dolgozik, és majdnem mindennap főz. Természetesen a bringázás szerves része az életének. „Számomra minden nap, ami sport nélkül telik el, elpocsékolt idő. Rengeteg élményt, barátot és lehetőséget köszönhetek a kerékpározásnak. Bár az autókhoz képest ez egy egyszerű szerkezet, mérnökként talán nagyobb szabadságot ad az embernek, mert kevesebb a szigorú környezetvédelmi megkötés és a tervezési költségek is nagyságrendekkel kisebbek” – állítja Kuntár Bence, akinek ez a terület azért is vonzó, mert a kerékpárosok egy nagy családként működnek. Szinte mindenki ismer mindenkit világviszonylatban is.
„Nem szoktam hosszú távú tervekkel bíbelődni. Mindig az adott helyzetből próbálom kihozni a legtöbbet, és nyitott szemmel járok a világban. Minden helyzetből érdemes levonni a tanulságokat, és ezek alapján dönteni a továbbiakról. Nem vagyok álmodozó típus, bár pár mtb versenyt mindenképp szeretnék még teljesíteni Európában, és régóta vágyom egy oldtimer olasz autóra is” – mondja terveiről. Most a legfontosabbnak azt tartja, hogy minél több szakmai tapasztalatot szerezzen, megtanuljon olaszul, és mélységében is megismerje a kerékpáripart. Saját vállalkozásban csak akkor gondolkodik majd, ha úgy érzi, eleget tanult a munkái során, és pontról pontra kidolgozott stratégiával tud nekivágnia a megvalósításnak.