"Baráth Emőke címszereplésével érkezik hozzánk Händel monumentális oratóriuma – a Susanna a Pesti Vigadó Nagytermébe."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Egy ritkán hallott mestermű feltámadása

Baráth Emőke címszereplésével érkezik hozzánk Händel monumentális oratóriuma – a Susanna a Pesti Vigadó Nagytermébe.

Georg Friedrich Händel, minden idők egyik legnagyobb zeneszerzője születésének 333. évfordulóját méltó tiszteletadással, egyik monumentális oratóriumának magyarországi bemutatójával ünnepli a Magyar Händel Társaság és a Savaria Barokk Zenekar. A közös munkát 2011-ben kezdték el, azzal a nagy ívű célkitűzéssel, hogy mind a huszonhárom oratórium előadását megvalósítják. A 2018. február 23. péntek 19.30 órai kezdéssel műsorra tűzött Susannát (G. F. Händel: SUSANNA oratórium HWV 66) a La Resurrezione, a Messiás, az Esther, a Deborah, a Saul, a Samson és a Solomon előzte meg – tehát hosszú a még bemutatandó művek sora, de a lelkesedés szerencsére mindeddig töretlen részéről.

 

A Susanna előadásában a zenekar állandó és kiváló énekes szólistái szerepelnek. A címszerepben Baráth Emőkét láthatjuk-hallhatjuk, aki több alkalommal működött már közre Händel-művek előadásában. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen (2007–2012) és a firenzei Luigi Cherubini Konzervatóriumban végzett operaénekes az eddigiekben már több nemzetközi énekversenyen szerzett díjat. Többek között megnyerte az innsbrucki II. Pietro Antonio Cesti barokk operaverseny és a Verbier Fesztivál nagydíját, 2011-ben pedig Junior Prima-díjban részesült. A Magyar Állami Operaházon kívül számos fesztiválon szerepel itthon és külföldön, több operaházban is fellép, leggyakrabban barokk és bécsi klasszikus szerzők műveiben. A művésznő jelen előadás-sorozatban csupán azért nem nevezhető állandó szólistának, mert jelenleg is folyamatosan a világot járja, ahol a legrangosabb pódiumokon és operaházakban szerepel. A közelmúltban több alkalommal lépett fel Japánban, majd Németországban és Franciaországban szerepelt, előtte pedig az Egyesült Államokban és Kanadában.

 

 

A további szerepekben Bakos Kornélia (Joacim), Jónás Krisztina (Attendant), Ducza Nóra (Daniel), Kéringer László (1st Elder), Jekl László (2nd Elder) és Tomáš Šelc (Chelsias, Judge) lép színpadra. Továbbá közreműködik a debreceni Kodály Kórus Szabó Sipos Máté vezetésével; és korhű, 18. századi hangszereken játszik a Savaria Barokk Zenekar Németh Pál vezényletével.

 

A Susanna című oratórium angol nyelvű librettóját jó ideig Newburgh Hamiltonnak tulajdonították, az ő szerzősége azonban később megkérdőjeleződött. Ma már valószínűbb, hogy a költő és drámaíró Moses Mendes írta meg az istenfélő Susanna történetét, amely Dániel könyvének 13. fejezetén alapul. A művet Händel 1748 nyarán komponálta; a hazafias hangvételű Judas Maccabaeus és Joshua után a Susanna ismét az opera műfajához áll közelebb. Bemutatója a Covent Gardenben volt 1749. február 10-én. A nagy lélegzetű, közel háromórás mű első előadását egy 1759-es előadás követte, ezután pedig hosszú, éppen százéves hallgatás következett, és csak Händel halálának 100. évfordulóján csendült fel újra, Kölnben.

 

A bemutató időpontjául azért épp 2018. február 23-át választották, mert ez a nap Georg Friedrich Händel születésének 333. évfordulója. A bemutatónak a Pesti Vigadó Nagyterme szolgál – méltó – helyszínéül.

La femme La femme cikke 2018. február
címkék:
Zene
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.