Harmadéves a BME Mechatronikai mérnök BSc szakán, gépészeti modellezés szakirányon, tagja a BMEmotion Formula Student Team csapatnak. A TDK-n az Aktív futóművek alkalmazási lehetőségei kerékagymotoros közúti járművekben című, Farkas Ádámmal közös munkájukkal második helyezést értek el. De rengeteg más versenyen indult korábban is… 2012-ben bejutott a Közép-Európai Informatikai Diákolimpia nyolctagú magyar csapatába. A Nemzetközi Magyar Matematika Versenyen 2010-ben Nemzetközi 2. díjat és a zsűri különdíját nyerte. Háromszor nyerte meg a LOGO Országos Számítástechnikai Versenyt, a Nemes Tihamér Országos Számítástechnikai Verseny programozás kategóriájában is minden évben az első tízben végzett.
A Kenguru Nemzetközi Matematika Tesztversenyen 2010-ben országos második helyezett volt. Néhány évvel ezelőtt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal Cybergeneráció nevű pályázatán nyert újító elképzelésével díjat. És mégis… 2015-re új szakirányra váltott.
Az egyetem első évében még részt vett hat társával a Magyar Alkalmazott Mérnöki Tudományok Versenyén (Magyarok a Marson) is. „Nem tehetek róla, autómániás vagyok” – vágja rá Gergely, pedig ugye a középiskolában programozással kezdte, aztán váltott a tervezésre. …és fokozatosan nyílt meg a tér előtte a fejlesztések felé. Valamiért a futóművek kezdték nagyon érdekelni.
Az elektromos gépkocsik fejlesztése olyan új irány, ahol egy hazai mérnöknek is lehet mit keresnie. Amikor a BMEmotion csapathoz csatlakozott, egy ilyen versenyautó tervezésébe kapcsolódhatott be. Az egyetemi autósport kötötte végül szorosan a gépjárművek fejlesztési irányához. De hol is élhetne meg evvel? Mert a nálunk működő német autógyárakban kevésbé folyik fejlesztés, hiszen az összeszerelés a profiljuk. „Engem éppen ezért leginkább a beszállítói oldalon folyó tervezés-fejlesztés vonz, ott remélhetek részvételt konstruktőri munkában” – vágja rá kapásból.
De merre vezet az út ebbe az irányba? Például a mentorprogramon át is. „A villamos hajtás az az irány, amelyben keresnivalónk lehet. Meglátjuk, mi lesz belőle, de mindenképp ez a jövő. Azt remélem, hogy a programban a szakmában sikeres, tapasztalt embereket ismerhetek meg. És olyan kapcsolatokat építhetek, amelyekkel később szakmai gyakorlati helyet vagy állást szerezhetek…”
Jelenleg azonban még főleg a tanulás folytatásán kell törnie a fejét, hogy majd a végzés után kutató-fejlesztő cégnél helyezkedhessen el. Persze az autóiparhoz közeli területen. „Az egyetemi autós csapatunk sikerei is jó ajánlást jelentenek ehhez…” – mondja, a La femme 50 tehetséges magyar fiatal programba is a BMEmotion csapat vezetője ajánlotta.