"Programozónak indult, az autózás fejlesztésére váltott. Talán azért is, mert lételeme a verseny. Nagykanizsán kardvívóként, tájfutóként is megmérette magát. Aztán az autó lett a..."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Erdős Gergely

A mobilitás korának gyermeke

Programozónak indult, az autózás fejlesztésére váltott. Talán azért is, mert lételeme a verseny. Nagykanizsán kardvívóként, tájfutóként is megmérette magát. Aztán az autó lett a szerelem.

Harmadéves a BME Mechatronikai mérnök BSc szakán, gépészeti modellezés szakirányon, tagja a BMEmotion Formula Student Team csapatnak. A TDK-n az Aktív futóművek alkalmazási lehetőségei kerékagymotoros közúti járművekben című, Farkas Ádámmal közös munkájukkal második helyezést értek el. De rengeteg más versenyen indult korábban is… 2012-ben bejutott a Közép-Európai Informatikai Diákolimpia nyolctagú magyar csapatába. A Nemzetközi Magyar Matematika Versenyen 2010-ben Nemzetközi 2. díjat és a zsűri különdíját nyerte. Háromszor nyerte meg a LOGO Országos Számítástechnikai Versenyt, a Nemes Tihamér Országos Számítástechnikai Verseny programozás kategóriájában is minden évben az első tízben végzett.

 

A Kenguru Nemzetközi Matematika Tesztversenyen 2010-ben országos második helyezett volt. Néhány évvel ezelőtt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal Cybergeneráció nevű pályázatán nyert újító elképzelésével díjat. És mégis… 2015-re új szakirányra váltott.

Az egyetem első évében még részt vett hat társával a Magyar Alkalmazott Mérnöki Tudományok Versenyén (Magyarok a Marson) is. „Nem tehetek róla, autómániás vagyok” – vágja rá Gergely, pedig ugye a középiskolában programozással kezdte, aztán váltott a tervezésre. …és fokozatosan nyílt meg a tér előtte a fejlesztések felé. Valamiért a futóművek kezdték nagyon érdekelni.

 

Az elektromos gépkocsik fejlesztése olyan új irány, ahol egy hazai mérnöknek is lehet mit keresnie. Amikor a BMEmotion csapathoz csatlakozott, egy ilyen versenyautó tervezésébe kapcsolódhatott be. Az egyetemi autósport kötötte végül szorosan a gépjárművek fejlesztési irányához. De hol is élhetne meg evvel? Mert a nálunk működő német autógyárakban kevésbé folyik fejlesztés, hiszen az összeszerelés a profiljuk. „Engem éppen ezért leginkább a beszállítói oldalon folyó tervezés-fejlesztés vonz, ott remélhetek részvételt konstruktőri munkában” – vágja rá kapásból.

 

De merre vezet az út ebbe az irányba? Például a mentorprogramon át is. „A villamos hajtás az az irány, amelyben keresnivalónk lehet. Meglátjuk, mi lesz belőle, de mindenképp ez a jövő. Azt remélem, hogy a programban a szakmában sikeres, tapasztalt embereket ismerhetek meg. És olyan kapcsolatokat építhetek, amelyekkel később szakmai gyakorlati helyet vagy állást szerezhetek…”

 

Jelenleg azonban még főleg a tanulás folytatásán kell törnie a fejét, hogy majd a végzés után kutató-fejlesztő cégnél helyezkedhessen el. Persze az autóiparhoz közeli területen. „Az egyetemi autós csapatunk sikerei is jó ajánlást jelentenek ehhez…” – mondja, a La femme 50 tehetséges magyar fiatal programba is a BMEmotion csapat vezetője ajánlotta.

Dr. Szendrő Péter
"Gergő prototípusa lehetne a tehetséges, szorgalmas fiatalembernek. Mivel a mester diploma kezdetén új szintéren keresi a szakmai érdeklődés orientációit, remélem, hogy mentoraként tudok majd neki segíteni, közösen megtaláljuk számára az új sikereket."