"Pszichopedagógus végzettsége van, addiktológiai konzultáns végzettsége van, továbbá friss papírja van arról, hogy színházi szaknevelő is. Szerinte a tudását innen-onnan ollózta..."
lorem iposum dolor
Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem.
Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
Pszichopedagógus végzettsége van, addiktológiai konzultáns végzettsége van, továbbá friss papírja van arról, hogy színházi szaknevelő is. Szerinte a tudását innen-onnan ollózta össze, bedobta egy nagy kalapba, és abból lett az, amit most csinál.
Egy négyszáz lelket számláló faluban, a szigetközi Kisbodakon nőtt föl Marjai Kamilla. Általános iskola Mosonmagyaróváron, középiskola Győrött. Az ottani Kazinczy Gimnázium révén vett részt egy drogprevenciós programban: nagyon megrendítette. „Akkor fogalmazódott meg bennem először, hogy lehet, nekem ezzel a problémával dolgom lesz.” Csak később jutott arra a következtetésre, hogy a környezetében mindenki talál kőhajításnyira legalább egy függőt.
Az ELTE-n szerzett pszichopedagógus alapdiplomát. Mivel mindig két dolog foglalkoztatta – egyrészt az addiktológia, másrészt a színház –, sikerült összefésülnie a kettőt. A gyakorlatát az életvezetési zavarokkal és függőségekkel küszködő fiatalokat segítő Megálló Csoportban töltötte, ott találkozott először színházterápiával. Szerelem volt első látásra.
Párhuzamosan futott egyrészt a mesterképzés az ELTE gyógypedagógiai karán, másrészt az addiktológiai konzultáns képzés a Semmelweis Egyetemen. „Kezdtem kapiskálni, hol vagyok én ebben a történetben… Mi dolgom nekem a függőkkel? Milyen segítséget tudok vagy kell adnom? Voltam én olyan helyzetben, hogy segítségre szorultam? Kaptam segítséget? Jó segítséget kaptam?” Szerinte egy segítő hivatású szakembernek nagyon fontos, hogy a saját történetének a mélyére ásson.
Bő két évre ragadt a Megállóban, miután pedig megszerezte a mesterdiplomáját, Szentgotthárdon, a pszichiátriai betegek otthonában kapott állást. Négy évet töltött ott, majd 2015-ben megpályázott egy konzultánsi állást a budapesti Nyírő Gyula Kórház Országos Pszichiátriai és Addiktológiai Intézetében. Ez volt számára a megérkezés pillanata. „Hogy most már aztán célirányosan szenvedélybeteg-ellátás! Ez az, amit tizenöt éves koromban elképzeltem!”
Másodéves egyetemistaként hallotta Dr. Gerevich József nevét. Egy nagy nevet az addiktológiában! Írt neki, tudna-e segíteni. A pszichiáter szárnyai alá vette, bevonta a kutatásaiba, jóvoltából tarthatott huszonkét évesen előadást egy konferencián a szakma krémjének.
Marjai Kamilla most két irányban gondolkodik: az egyik, hogy megírja doktori disszertációját. Autista fiatalok szerhasználatát és agressziójellemzőit kutatja. A másik? Nyilvánvalóan színház és terápia összefonódása.
Dolgozik, tanul, tanít, kutat, tanulmányt ír, publikál a neten. És emellett azt keresi, hol van ő a szerepeiben. Mindebben mi a saját?
A sikereit kicsiben méri. Siker, ha egy színháztréningen valaki valamilyen fölismerésre jut. Ha átlépi a komfortzónáját. Ha képes kapcsolatba kerülni másokkal.
Marjai Kamilla nem gyógyítani akar: szimmetriára törekszik a klienseivel. Együtt haladni velük, kísérni őket. Azt mantrázza: önismeret-önreflexió-önkritika-alázat-…
Novák Péter "Átadás-átvétel. Egész életemben ezt tanultam a néptáncon, színházon, s összességében minden munkámon keresztül. Kamilla a területein kiforrott szakember, de affinitása is széleskörű, azt hiszem, lesz mit tanulnunk egymástól és egymásról!"