"Kelet-európai igazgató, Estée Lauder"

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 
Egyedi Anikó

Egyedi Anikó

A pozitív szépség

Kelet-európai igazgató, Estée Lauder

Csúnya nő nincs. Minden nő lehet szép, ha törődik magával, és kihozza magából a legjobbat. Ezt vallja, és ez a feladata is: elhitetni nők százezreivel, hogy a vonzó megjelenés nem a szimmetrikus arcvonásokon múlik, hanem a jólápoltságon. Abban segít, hogy ami szép, legyen még szebb.

 

Egy huszonéves lánynak ma már összehasonlíthatatlanul könnyebb dolga van, ha stílusos akar lenni, mint egy ugyanolyan adottságú nőnek volt negyven évvel ezelőtt. A választék hatalmas, így szerencsére már nem kell mindenkinek egyennadrágot és egyendzsekit hordania, sőt még az egyéniségnek (és persze a bőrnek) megfelelő kozmetikumot is ki lehet választani. Egyedi Anikó személyes missziójának tekinti, hogy mindenki megtalálja a stílusát. Ők mindent adnak hozzá, ami a szépészethez kell, illatot, sminket vagy bőrápolási termékeket.

 

Ahogyan visszaemlékszik, ő már harmincon túl volt, mire ráérzett saját stílusára. Ebben sokat segített a munkája. Az, hogy rengeteget utazott, tapasztalt, emberekkel találkozott. Mert nem az utánzás a lényeg, hanem az, hogy mit szűr le és mit tesz magáévá a benyomásokból. A nyitottság a munkájának is alapeleme, elvégre az inspirációk nem konkrétak, és bárhonnan érkezhetnek, legyen az színház, kiállítás, könyv vagy reptéri kirakat. „Úgy lehet fejlődni, ha nyitott szemmel járunk, és teljes életet élünk.”

 

Fokról fokra lépegetett előre a közép-európai igazgatói székig. Gyerekkorában nem volt konkrét karrierálma. Élvezte a társaságot, csak annyit akart, hogy mindenképpen emberek legyenek körülötte, lehetőleg egy nemzetközi cégnél. Marketingmenedzserként kezdett, és mindenféle feladatot elvégzett, ennek köszönhetően sok mindent megtanult. „A siker a jó csapaton múlik, csak egy festőművész tud egyedül alkotni” – ezt nem csak azért mondja, mert ezt várják tőle. Tényleg hisz a kollégáiban, akiket jó szemmel válogat maga mellé. Elvégre nem mindegy, kik azok, akikkel „vállt vállnak vetve együtt harcol”. A kezdetben kis csapat mára megnőtt.

 

Üvegplafonba soha sem ütközött. Már csak azért sem, mert a céget egy nő alapította, nő volt a tulajdonosa. Amikor a vállalathoz került, szinte csak nők dolgoztak ott, most is sok a nő, vezető pozícióban is.

 

Magyar cégnek sosem dolgozott, az amerikai munkakultúrában szocializálódott, amely „iszonyú becsületes, eredményorientált és fair”. Habár magasak a követelmények, figyelembe veszi az emberi tényezőt. Százhúsz százalékos teljesítmény amúgy sincs. Évekkel ezelőtt hajlamos volt túlzásokba esni, „de fiatalon muszáj lendületben lenni, bele kell esni fejjel a munkába. Akkor kell az alapokat letenni, hogy később tudjuk, milyen az egészséges egyensúly munka és magánélet között” – vonja le a tanulságot. Mostanra kitapasztalta ő is, de amikor még nem volt ekkora a csapat, legalább tizenöt órát dolgozott. Azt gondolta, ennyi kell, különben leáll a világ. Csak később döbbent rá, hogy talán kevesebb is elég lett volna.

 

Mára piacvezetők, de a napi rutin nem engedi, hogy elszálljanak a sikerektől – mondja. A munkáról egyszerűen az a véleménye, hogy csinálni kell, mert más nem fogja (illetve nem is szeretnék, hogy más csinálja). Vezetőként pedig az okoz neki dilemmát, hogy melyik feladatot delegálja. „Aki alulról lépked felfelé, erős csábítást érez, hogy azt higgye, mindent ő tud a legjobban. Ezt a csapdahelyzetet nehéz kikerülni.” A szívéhez kedves dolgoktól nem könnyű elszakadnia, de ezért vannak a kollégák. Bárki tanácsát el tudja fogadni, a különböző szempontok és gondolkodásmódok rávilágíthatnak valamire, amire ő nem is gondolt. Akárcsak a válság, amely megmutatta, mennyi mindent lehet másképp is csinálni. Amikor egy helyzet már tarthatatlan, muszáj új utat találni. És csakis pozitívan érdemes, negatív hozzáállással nem lehet messze jutni – legfeljebb a nulláig.

 

1993 óta az Estée Laudernél dolgozik, ma már a szépség- és kozmetikaipar vezető vállalatának kelet-európai igazgatója. Részt vett a cég más márkáinak magyarországi bevezetésében és piacvezetői pozíciójuk kivívásában (Clinique, Donna Karan, MAC, Bobbi Brown, La Mer), 1998-tól már ügyvezető igazgatói, illetve 1999-től Central Europe South regionális vezetői munkakörben.

Iván Viktória Iván Viktória cikke