"Budapestet és a magyar találmányokat bemutató klipje olyan népszerű lett, hogy a folytatást a Külügyminisztérium rendelte meg. A hazánkat éltető kisfilm is hamar sikeressé vált,..."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

A film és én

Budapestet és a magyar találmányokat bemutató klipje olyan népszerű lett, hogy a folytatást a Külügyminisztérium rendelte meg. A hazánkat éltető kisfilm is hamar sikeressé vált, Rigában, a Nemzetközi Turisztikai Filmfesztiválon kiérdemelte a nagydíjat.
1983 őszén a nővéremmel voltam életemben először moziban, a Szegény Dzsoni és Árnikát vetítették. Soha életemben nem láttam még ilyen csodás dolgot. Több száz emberrel ültünk együtt a sötétben, és tátott szájjal figyeltük a szegény fiút meg a királylányt, a boszorkányt, átéltük a varázslatot és az átkot megtörő szerelmet. Aznap eldőlt, hogy én is történeteket akarok mesélni, és nem éppen életszagú drámákat.
De csak később, a miskolci Kossuth moziban, a Desperado vetítésének körülbelül az ötödik percében találtam meg a saját hangom. Amikor egy mexikói bárban Tarantino előad egy sztorit a kocsmatöltelékeknek, hogy „és akkor bejött egy benga nagy mexikói” és mi látjuk, ahogyan bejön Banderas, és „az arcát végig eltakarta a félhomály” és tényleg nem látszik az arca és „aztán előkerült egy pisztoly” és erre odarepült egy pisztoly a kezébe. Nem elővette valahonnan, hanem odarepült. Abban a pillanatban tudtam, hogy hátralévő életemben én is filmeket akarok csinálni, és azt is tudtam, hogy azok milyen filmek lesznek, és hogy milyen hatást akarok velük elérni. A fél 3-as vetítés után elbújtam a teremben, hogy megnézhessem a fél 5-öst is, aztán még egyszer, hogy a fél 7-est is. Ez volt az én filmes iskolám.
Az élmény sok évvel később vált teljessé, miután a Superdigital című kétperces rövidfilmemmel megnyertem az AXN Filmfesztivált, és nyereményeként eljutottam Hollywoodba, ahol Antal Nimróddal iszogattunk egy teraszon. Tényleg ennyire tetszett a Desperado? – kérdezte. Emiatt lettem filmes, persze – feleltem. És akarsz találkozni a rendezőjével? Azt hittem viccel. Pedig nem, Robert Rodriguez, a Desperado rendezője volt a producere Nimród készülő új filmjének, a Predators-nak. És még mondja nekem valaki, hogy Hollywood nem az álmok városa...
Aztán mikor sikerei után megírtam az Előbb-utóbb című, időutazós kisfilmem nagyjátékfilm verzióját, a legtöbb helyről azt kaptam vissza, hogy „Ilyen filmeket nem készítünk itthon, ezzel Amerikába kellene menned!” Amit bóknak vettem, köszöntem, de nem mentem.
Sőt! Elhatároztam, hogy mikor majd elkészül a filmem és óriási siker lesz, valahogyan visszautazom az időben és megmondom magamnak, hogy ne izguljak, sőt nyugodtan írjam meg akár egy magazinban is, hogy egy-két éven belül időutazós thriller fog készülni Magyarországon és oda lesznek tőle az emberek... Úgyhogy ezt most le is írom. És higgyenek nekem! Biztos forrásból hallottam.

1983 őszén a nővéremmel voltam életemben először moziban, a Szegény Dzsoni és Árnikát vetítették. Soha életemben nem láttam még ilyen csodás dolgot. Több száz emberrel ültünk együtt a sötétben, és tátott szájjal figyeltük a szegény fiút meg a királylányt, a boszorkányt, átéltük a varázslatot és az átkot megtörő szerelmet. Aznap eldőlt, hogy én is történeteket akarok mesélni, és nem éppen életszagú drámákat. De csak később, a miskolci Kossuth moziban, a Desperado vetítésének körülbelül az ötödik percében találtam meg a saját hangom. Amikor egy mexikói bárban Tarantino előad egy sztorit a kocsmatöltelékeknek, hogy „és akkor bejött egy benga nagy mexikói” és mi látjuk, ahogyan bejön Banderas, és „az arcát végig eltakarta a félhomály” és tényleg nem látszik az arca és „aztán előkerült egy pisztoly” és erre odarepült egy pisztoly a kezébe. Nem elővette valahonnan, hanem odarepült. Abban a pillanatban tudtam, hogy hátralévő életemben én is filmeket akarok csinálni, és azt is tudtam, hogy azok milyen filmek lesznek, és hogy milyen hatást akarok velük elérni. A fél 3-as vetítés után elbújtam a teremben, hogy megnézhessem a fél 5-öst is, aztán még egyszer, hogy a fél 7-est is. Ez volt az én filmes iskolám.

 

 

Az élmény sok évvel később vált teljessé, miután a Superdigital című kétperces rövidfilmemmel megnyertem az AXN Filmfesztivált, és nyereményeként eljutottam Hollywoodba, ahol Antal Nimróddal iszogattunk egy teraszon. Tényleg ennyire tetszett a Desperado? – kérdezte. Emiatt lettem filmes, persze – feleltem. És akarsz találkozni a rendezőjével? Azt hittem viccel. Pedig nem, Robert Rodriguez, a Desperado rendezője volt a producere Nimród készülő új filmjének, a Predators-nak. És még mondja nekem valaki, hogy Hollywood nem az álmok városa... Aztán mikor sikerei után megírtam az Előbb-utóbb című, időutazós kisfilmem nagyjátékfilm verzióját, a legtöbb helyről azt kaptam vissza, hogy „Ilyen filmeket nem készítünk itthon, ezzel Amerikába kellene menned!” Amit bóknak vettem, köszöntem, de nem mentem. Sőt! Elhatároztam, hogy mikor majd elkészül a filmem és óriási siker lesz, valahogyan visszautazom az időben és megmondom magamnak, hogy ne izguljak, sőt nyugodtan írjam meg akár egy magazinban is, hogy egy-két éven belül időutazós thriller fog készülni Magyarországon és oda lesznek tőle az emberek... Úgyhogy ezt most le is írom. És higgyenek nekem! Biztos forrásból hallottam.

 

1983 őszén a nővéremmel voltam életemben először moziban, a Szegény Dzsoni és Árnikát vetítették. Soha életemben nem láttam még ilyen csodás dolgot. Több száz emberrel ültünk együtt a sötétben, és tátott szájjal figyeltük a szegény fiút meg a királylányt, a boszorkányt, átéltük a varázslatot és az átkot megtörő szerelmet. Aznap eldőlt, hogy én is történeteket akarok mesélni, és nem éppen életszagú drámákat.De csak később, a miskolci Kossuth moziban, a Desperado vetítésének körülbelül az ötödik percében találtam meg a saját hangom. Amikor egy mexikói bárban Tarantino előad egy sztorit a kocsmatöltelékeknek, hogy „és akkor bejött egy benga nagy mexikói” és mi látjuk, ahogyan bejön Banderas, és „az arcát végig eltakarta a félhomály” és tényleg nem látszik az arca és „aztán előkerült egy pisztoly” és erre odarepült egy pisztoly a kezébe. Nem elővette valahonnan, hanem odarepült. Abban a pillanatban tudtam, hogy hátralévő életemben én is filmeket akarok csinálni, és azt is tudtam, hogy azok milyen filmek lesznek, és hogy milyen hatást akarok velük elérni. A fél 3-as vetítés után elbújtam a teremben, hogy megnézhessem a fél 5-öst is, aztán még egyszer, hogy a fél 7-est is. Ez volt az én filmes iskolám.

 

Az élmény sok évvel később vált teljessé, miután a Superdigital című kétperces rövidfilmemmel megnyertem az AXN Filmfesztivált, és nyereményeként eljutottam Hollywoodba, ahol Antal Nimróddal iszogattunk egy teraszon. Tényleg ennyire tetszett a Desperado? – kérdezte. Emiatt lettem filmes, persze – feleltem. És akarsz találkozni a rendezőjével? Azt hittem viccel. Pedig nem, Robert Rodriguez, a Desperado rendezője volt a producere Nimród készülő új filmjének, a Predators-nak. És még mondja nekem valaki, hogy Hollywood nem az álmok városa...Aztán mikor sikerei után megírtam az Előbb-utóbb című, időutazós kisfilmem nagyjátékfilm verzióját, a legtöbb helyről azt kaptam vissza, hogy „Ilyen filmeket nem készítünk itthon, ezzel Amerikába kellene menned!” Amit bóknak vettem, köszöntem, de nem mentem.Sőt! Elhatároztam, hogy mikor majd elkészül a filmem és óriási siker lesz, valahogyan visszautazom az időben és megmondom magamnak, hogy ne izguljak, sőt nyugodtan írjam meg akár egy magazinban is, hogy egy-két éven belül időutazós thriller fog készülni Magyarországon és oda lesznek tőle az emberek... Úgyhogy ezt most le is írom. És higgyenek nekem! Biztos forrásból hallottam.

Madarász Isti Madarász Isti cikke 2011. szeptember
címkék:
Film
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.