"Kizárólag természetes alapanyagokból, cölöpökre épült hangulatos luxusvilláival az ötcsillagos Gili Lankanfushi idilli környezetben várja az utazókat."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben

Egy környezettudatos luxus resort

Lágy illat és megnyugtató zene ölel körbe bennünket, ahogy kényelemesen végighasalunk a masszázságyon. Az üvegpadló alatt színes tengeri élővilág, és ahogy átadjuk magunkat az elegáns Meera Spa kényeztető masszázsélményének, végleg megfeledkezünk a nagyvárosi stresszről és végre lélekben is megérkezünk téli pihenésünk helyszínére. A Maldív-szigeteken járunk, egészen pontosan a Lankanfushi magánszigeten, a Gili Lankanfushi luxus resortban.

Gyorshajóval a csónakalakú szigetre

Ha belefáradunk a koronavírussal terhelt téli szürkeségbe, alig tízegynéhány órás repülőút után eljuthatunk Maléba, a Maldív-szigetek fővárosába. Az indiai-óceáni paradicsom 1192 szigete – amelyek közül legnagyobb is csak 13 négyzetkilométer – az egyenlítő közelében, nyolcszáz kilométer hosszan húzódik észak-déli irányban, nem túl messze India csücskétől.

A korallzátonyfüzér majd száz szigetén épült kizárólag a turisták fényűző kiszolgálását szolgáló üdülőszálloda. Gili Lankanfushi az Észak-Malé korallzátony (North Male Atoll) körzetben, a fővárostól ideális – a szálloda gyorshajójával mindössze húsz perc – távolságra fekszik. A repülőtéren névre szóló táblával várják érkezésünket, nem sokkal később pedig már a hajó fedélzetén felszolgált jéghideg mentás frissítőt kortyolgathatjuk. Cipőink szimbolikusan vászontáskába kerülnek, hisz a szigeten töltött napok alatt egyáltalán nem lesz rájuk szükségünk.

Az ötcsillagos Gili Lankanfushi tavaly decemberben nyitotta meg újra kapuit, miután felújították mind a 45 villáját, többeket saját medencével bővítve, hogy még nagyobb kényelemmel szolgálják a vendégeket. A koronavírus miatti korlátozások a világnak e szegletét sem kímélték, így 2020 tavaszán ideiglenesen bezárt a sziget. Szeptember elsejétől azonban újra nyitva áll a turisták előtt, hogy az európai télből a száraz, trópusi napsütésbe vágyókat fogadja fehér homokos strandokkal, lenyűgöző természeti szépségekkel, kifogástalan gasztronómiával és páratlan nyugalommal.

Akár ezen a télen is, hiszen a határok nyitva vannak, a légiközlekedés is működik. Ha betartjuk a biztonsági előírásokat, pihenésünk most is teljesen gondtalan és vírusmentes lesz a paradicsomban. Gondoskodjunk indulás előtt 96 órán belül egy negatív PCR-tesztről, kössünk megfelelő fedezetet adó biztosítást, érkezés előtt töltsük ki az online egészségügyi nyilatkozatot. Ha már megérkeztünk Gili Lankanfushi szigetére biztosak lehetünk abban, hogy covid-mentes környezetben, a vírusról megfeledkezve élvezhetjük a pihenést. Ez utóbbira legfeljebb vendéglátóink arcát eltakaró viselet emlékeztethet minket, akiknek – leginkább a mi megnyugtatásunkat szolgálva – előírt a maszkhordás. Biztonságérzetünket növeli a villánkban ingyenesen elérhető arcmaszk, kézfertőtlenítő, digitális lázmérő, amelyeket ha úgy találjuk megnyugtatónak, bármikor használhatunk. Érkezéskor és távozáskor csomagjainkat fertőtlenítik, így joggal érezhetjük úgy, a világ vírusoktól talán leginkább védett szegletébe érkeztünk.

Gyerekeseknek is, nászutasoknak is

A zöldellő, fehérhomokos, varázslatos szépségű, fényűző Lankanfushi sziget csónak alakú. A cölöpökön álló villákhoz kényelmes, fából készült mólókon sétálva juthatunk el, amelyek felülről nézve a szigetet, mint egyfajta evezők nyúlnak ki a „csónakból”.

A legkisebb, tengeren fekvő luxusvilla is 210 négyzetméteres. Ideális nászutasoknak, de gyermekekkel érkezőknek is. A kétszintes, pálmalevelekkel fedett villa valamennyi helyisége az óceánra néz. Szabadba nyíló nappali, napozóterasz, ahonnan néhány lépcsőfok vezet le a meleg, kristálytiszta tengerbe, tetőterasz kanapéval, valamint tágas háló és fürdőszoba (benne kültéri tusolóval) is a szállásunk része. A villa szórakoztatórendszerén akár saját zeneválogatásunkat is hallgathatjuk, helyiségenként szabályozható hangerővel, de a televízió, wifi, légkondi, minibár, kávéfőző is mind kényelmünket szolgálják.

Valamennyi Gili Lagoon Villához a tengervízben felállított privát függőágy is jár, ahol testközelből élvezhetjük a hullámok hangját, vagy az alattunk úszó halak látványát. A családi villa 350 négyzetméteres, két hálóval, nappalival, saját szaunával és jakuzzival.

Aki ennél is nagyobb térre vágyik, lefoglalhatja az elképesztő méretű, 1700 négyzetméteres exkluzív Private Reserve épületegyüttest, amely a világ legnagyobb tengerre épült villája, saját medencével, csúszdával, edzőteremmel, spaval, és a nap egészében rendelkezésünkre álló komornyikkal, tökéletes diszkréciót biztosító távolságban a szigettől és a többi vendégtől.

A villákat stílusosan úgy tervezték, hogy harmóniában legyenek a környezettel. Azt már érdeklődésünkre a helyiektől tudjuk meg, hogy a tengerben álló épületeket környezetbarát anyagok – tikfa, pálmafa, bambusz, pálmalevelek – felhasználásával húzták fel. A nagyobb gerendák egy része egykoron telefonpózna volt, az anyagok újrahasznosítása az építés során is kiemelten fontos volt. Minden szobában organikus piperecikkeket helyeztek el újratölthető cserépedényekben, hogy ezzel is minimálisra csökkentsék a műanyagok felhasználását. Az itteniek büszkék arra, hogy a sziget saját sótalanító üzemmel rendelkezik, így nem kell a vendégek számára messziről szállítani a palackozott ivóvizet. Nagy komposztálóberendezésük az üdülőhely csaknem teljes szervesanyag-hulladékát képes feldolgozni, a komposztot pedig a sziget közepén elhelyezkedő, gondozott fűszerkertben használják fel. A kertben termesztett fűszernövények pedig a konyhát látják el friss alapanyaggal. Egyszóval a luxus itt együtt jár a fenntarthatóság szemléletével, az elbűvölő természeti környezet megőrzésének szándékával, a törékeny tengeri ökoszisztéma védelmével.

A nagy korallmentő program

Ennek ékes bizonyítéka az egyedülálló Coral Line Project, mely a szigeten, pontosabban a partközeli tengervíz alatt zajlik. A korallzátonyból letört apró korallokat kötelekre rögzítik, amelyeket azután az óceán felszíne alatt öt méter mélyen keretekre függesztenek. E töredék mészvázakon idővel megtelepednek az apró virágállatok, hogy aztán egyre nagyobb kolóniákká fejlődjenek. Amikor már elég nagyok – kb. egy év elteltével – óvatosan „visszaültetik” őket természetes élőhelyükre, a zátonyra. A korallokat folyamatosan ellenőrzik, s bár nem mindegyik éli túl a megpróbáltatásokat, a többségük látványosan fejlődik, méretük évente megduplázódik.

A korallzátonyokat, az óceán roppant gazdag élővilágát mi magunk is tanulmányozhatjuk, ha búvárkodunk vagy sznorkelezünk, hisz a világnak ez az a pontja, ahol nem csak megfigyelhetjük, hanem szinte együtt úszhatunk a tengeri élőlényekkel. A helyiek hamar elárulják nekünk, hogy a sziget mely pontján kell vízbe mártóznunk az akváriumszerű, mesés látványhoz. A sznorkelezéshez elég egy uszonyt, egy maszkot és egy légzőcsövet magunkra illesztenünk, fejünket közvetlenül a víz alá dugnunk, hogy kitáruljon előttünk a világ. A színpompás korallok közelében, szinte az orrunk előtt úsznak el a szirti- és dajkacápák, az apróbb és közepes nagyságú rejtőzködő halak, és kis szerencsével a hatalmas tüskés rájákat is testközelből vehetjük szemügyre. Nem kell félnünk tőlük, békésen úsznak el mellettünk, alattunk, mi pedig zavartalanul csodálhatjuk látványukat.

Természetesen búvárkodásra is van lehetőség, a kezdőtől egészen a professzionális szintig. A legjobb merülőhelyek rövid hajóúttal elérhetők, ahol a mélyben akár cetcápákkal, teknősökkel és manta rájákkal is találkozhatunk. E misztikus, ördögrájának is nevezett állatok akár ötméternyi fesztávolságot is elérhetnek! Természetesen élőhelyükön megfigyelni őket, felejthetetlen látvány.

Gasztronómia tengerparton, fák között, föld alatt

Páratlan élményt jelentenek a sziget valamelyik éttermében elfogyasztott reggelik, ebédek, vacsorák. Részben a különleges ízek, részben a környezet miatt. Ehetünk a tengerpart közvetlen közelében szabadban, pálmafák alatt, faasztaloknál a medence szélén, vagy akár a mólón is, hogy körbeöleljen minket az óceán. Étkezésünket bármelyik napszakban rendelhetjük villánkba is, hogy a teraszon fogyasszuk el az ínyencségeket.

A trópusi gyümölcsökből készített dzsúszok a tökéletes napkezdet elengedhetetlen kellékei. Miként a tradicionális maldív reggeli, a mas huni. Ez nem más, mint tonhal összekeverve hagymával és reszelt kókusszal, chilivel fűszerezve. Hozzá pedig jár a frissen sütött chapati, azaz a lepénykenyér. Délben és este a tenger gyümölcseit kóstolhatjuk: polipot, tintahalat, rákot, és a legkülönfélébb halfajtákat. Változatos módon tudják elkészíteni őket, ha úgy kívánjuk igencsak csípősen. Gili Lankanfushi kihagyhatatlan gasztronómiai kalandja a By the Sea japán étterem a távol-keleti ország ikonikus ételeit kínálja: a sushit, a sashimit, és a sütőlapon (teppanyakin) készített finomságokat, hozzájuk pedig érkezik a legjobb minőségű ősi japán alkoholos ital, a szaké.

Vacsoránk után meglátogathatjuk a barlangszerűen föld alá épített borospincét, ahol több mint félezer fajta bor vár ránk, a világ minden tájáról. A pince különleges hangulatú privát borvacsorák helyszíne egyben, ahol a kívánságunk szerint összeállított menüsort a sommelier által javasolt borpárosítások kísérik. A trópusi forróságban emlékezetes élmény a felszín alatti étterem hűvösébe menekülni.

Ha pedig lenyűgözött minket a helyi gasztronómia, napközben beiratkozhatunk egy főzőtanfolyamra, ahol leckéket kapunk, milyen halfajtákat hogyan és milyen fűszerekkel készítenek el a helyiek.

Az éttermi és más programok foglalásával biztosan nem lesz gondunk, hisz érkezésünk pillanatától minden praktikus teendőt a rendelkezésünkre álló személyes segítőnk levesz a vállunkról. Házigazdánkat, Mr. (vagy Ms.) Fridayt éjjel-nappal hívhatjuk, aki az érkezéskori adminisztrációtól, bőröndjeink kicsomagolásáig, a napközbeni programoktól az esti koktélozásig megszervez számunkra. Nevét Robinson Crusoe hűséges segítőjéről kapta, Daniel Defoe híres regényből. Péntek úr (vagy kisasszony) segít, hogy az első perctől kezdve otthon érezzük magunkat, könnyedén eligazodjunk a megannyi lehetőség között, s valóban gondtalan és felejthetetlen időt töltsünk a szigeten, ahol Robinsonnal ellentétben soha nem leszünk magányosak, és soha nem fogunk unatkozni.

La femme La femme cikke 2020. december
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.