A lány, akit egy ködös téli délelőttön ismertem meg a Hotel Castiglione egyik lakosztályában a 90-es évek végén, szinte névtelen kezdőnek számított a film világában. Leforgatta ugyan a Szerelmi fészek című párkapcsolati drámát későbbi férjével, Vincent Cassellel, de a nagy áttörés még váratott magára. „A Cinema Paradiso rendezője elküldte nekem a forgatókönyvét egy rebellis délolasz nőről, aki felforgatja egy poros szicíliai falu életét. Szoríts nekem, hogy összejöjjön! Mit nem adnék, hogy én kapjam meg Maléna szerepét!” – közölte szinte suttogó hangon, diszkrécióval vegyes szenvedéllyel a tekintetében.
Alig telt el egy év, és a Cinecittá velencei interjúsátrában Giuseppe Tornatore oldalán mély dekoltázsú, fekete, testhez simuló ruhában berobbant Bellucci. A fotósok taposták egymást, hogy lencsevégre kapják az új olasz dívát, a Maléna sztárját. Fél évvel később a Berlinalét forrósította fel jelenlétével Bellucci. Hófehér ingben, barátai, Dolce és Gabbana által tervezett, fekete nadrágkosztümben adott interjút a film bemutatója alkalmából a megvalósult álomról. Pár év múlva virágmintás nyári ruhában, a beérkezett sztárok mértéktartó eleganciájával pózolt mint a cannes-i filmfesztivál botránykövének letéteményese. Olyan élethűen játszotta a Visszafordíthatatlanban a tizenkét perces megerőszakolási jelenetet, hogy a sajtóvetítésen rosszul lett egy várandós nő.
Ötvenévesen is sikerült megőriznie divatikon és szexszimbólum státuszát az olaszok franciásított sztárjának. „Mindenem olasz, a színeim, az alkatom, az étkezési szokásaim, az energiám. Szívem egy része mégis Párizsé. Sokan őrültnek tartanak, hogy Franciaországot tekintem választott hazámnak, de itt élhetem meg leginkább európai identitásomat” – meséli magáról Monica Bellucci, aki Zeffirellitől kapta talán a legszebb elismerést. A nagy olasz rendező diva assolutának nevezte őt, amikor Tosca szerepét osztotta rá Rómának szeretettel című filmjében Andrea Bocelli Cavaradossija oldalán. Korábban Maria Callasról áradozott így a maestro.
A naptárlány
Az umbriai Cittá di Castello szépe egy szállítmányozási vállalkozó és egy festőművész anya egy szem gyermekeként látta meg a napvilágot. Tizenkilenc évesen szülővárosa szépévé választották. Atyai unszolásra jogi tanulmányokba kezdett a perugiai egyetemen, de kalandor természete hamar eltérítette a paragrafusok biflázásától. Kezdetben tanulmányi költségei fedezésére modellkedett, majd egy divatügynökséget vezető atyai barát támogatásával Milánó felé vette az útját. Az olasz divat fővárosában portfóliójával bekopogtatott az Elite ügynökséghez, ahol örömmel alkalmazták. Hamarosan összemelegedett egy Claudio Basso nevű fotóssal, akihez két kifutó között feleségül is ment. A Milánó–Párizs–Madrid–New York–Miami útvonalon ingázó modellre az erotikus képsorozatairól és reklámfilmjeiről híres Tinto Brass is felfigyelt. Így lett rövid időn belül Monicából a Pirelli-naptárok sztárja, aki érzéki Vénuszként tárta fel idomait. Első filmes munkáit is a meztelen képsorozatainak köszönhette. Dino Rosi Családi élet című tévésorozatában figyelt fel rá a Cinecittában Drakula című filmjéhez szereplőket válogató Francis Coppola.
A szép és a szörnyeteg
MONICA BELLUCCI
|
"Monica és Vincent Cassel első találkozása áramütésként hatott mindkét színészre. Kilenc filmben játszottak együtt."
|
„Látszatra tűz és víz, ám amikor játszani kezdenek, olyan áramlás van köztük, amely minden ellentétet felold” – Gilles Mimouni francia rendező jellemezte így Monica és a rosszfiús külsejű Vincent Cassel kettősét a Szerelmi fészekben.
A teljes cikk a La femme 2015. tavaszi számában olvasható.