"És mit gondol erről a Disney? Daphne Cheung, a Disney adattudósa Budapesten, a BrandFestivalon többek között erről is elmondja álláspontját."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Scarlett Johansson 50 millió dollárt követel a Disneytől

És mit gondol erről a Disney? Daphne Cheung, a Disney adattudósa Budapesten, a BrandFestivalon többek között erről is elmondja álláspontját.

AThe Walt Disney Company a világ egyik legjelentősebb szórakoztatóipari vállalata. Számos sikerfilmet készítenek évről-évre, a főhősökről mintázott figurák és játékok uralják a kereskedelmet. A Disney Plus Premiere Access szolgáltatás révén az amerikai nézők a mozis bemutatóval egy időben a Disney+-ra felkerülő tartalmakhoz is hozzáférhettek. Így többek között a legutóbbi Fekete Özvegy, a Szörnyella és a Dzsungeltúra filmekhez is.

Scarlett Johansson, a Fekete Özvegy főszereplője nem hagyta szó nélkül, amikor kiderült, hogy a Disney ugyanazon a napon tette elérhetővé a filmet a Disney+ alkalmazáson, mint amikor az a mozikba érkezett. A színésznő szerint a Disney+ felületén szinte ingyen kínált premiervetítés miatt a film mozibevételei után járó sokmilliós bónusztól esett el. Emiatt nem kevesebb, mint 50 millió dolláros kárterítést követel a cégtől. (A korábbi gyakorlat szerint a premiert követő 90-120 napig kizárólagos vetítési jogot élveztek a mozik.)

 

Streaming vs mozi

 

A pandémia sok moziüzemeltetőt térdre kényszerített, s bár a termek jelentős része újranyitott, a stúdiók érezhetően egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az online bemutatóknak és az azokhoz kapcsolódó előfizetői csomagok értékesítésének. Évtizedekig egy gyártó, egy film sikere egyet jelentett a mozibemutató sikerével, ma már a stúdiók figyelme egyre inkább az internetes forgalmazási lehetőségek  felé fordul. A streaming előfizetőkért folyó verseny nagyobb, mint valaha, miközben a 

STREAMING VS MOZI
A stúdiók figyelme egyre inkább az online lehetőségek felé fordul.
legnagyobb sztárok gázsija továbbra is a mozis piac bevételeihez igazodik. Vagyis a filmek sikerében nem kis szerepet játszó világsztárok egy egyre kisebb tortából jutnak egyre kisebb szelethez.

 

Bár indulásakor még úgy tűnhetett, hogy a The Walt Disney Company saját streaming szolgáltatása (online felületen elérhető multimédia tartalom) nem lesz képes komoly konkurenciát jelenteni a Netflixnek, ma már egyes iparági vélemények szerint 2026-ra a Disney+-nak több előfizetője lesz, mint a jelentősen korábban indult konkurens szolgáltatásának.

 

De mitől ilyen népszerűek a streaming szolgáltatók? Hogyan figyelik, elemzik a médiafogyasztási szokásokat, preferenciákat a személyre szabott tartalmak összeállításakor? A Disney+ Budapestre érkező adattudósa nem csak a világsztár és a Disney között feszülő – ahogy várható volt, bírósági trágyalótermen kívül október elején megkötött egyezséggel lezárt – vitával kapcsolatban fejti ki véleményét, hanem arról is, hogy a Disney+ miként tökéletesíti keresőalgoritmusát, és miként alkalmazza a viselkedési közgazdaságtan legújabb eredményeit a szórakoztatóipari óriás streaming piaci pozíciójának megerősítésére.

 

A viselkedéstudományi kutatások gyökereiben változtathatják meg az alkalmazott reklámozási módszereket, hiszen ma már nemcsak az eladási eredmények mérhetőek, hanem megismerhetőek és modellezhetők azok a folyamatok is, melyek vásárlásra késztetik a fogyasztót. Egyes viselkedés-tudományi kutatások szerint a fogyasztói gondolatok és az érzelmek 95 százaléka azelőtt megszületik, mielőtt tudatosulna. A vállalatok egy része mégsem akar tudomást venni a tudatalatti folyamatok fontosságáról, ehelyett az agy maradék 5 százalékát bombázzák reklámjaikkal és hagyományos ajánlataikkal.

 

A viselkedési közgazdaságtan felfedezéseiről nemzetközi és hazai szakemberek tartanak előadásokat Budapesten, Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóján 2021. október 28-29-én.

La femme La femme cikke 2021. október
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.