A fogyasztói döntések mögött húzódó motivációk megértésében segít a viselkedési közgazdaságtan, amely egyre nagyobb teret kap az üzleti döntéshozatalban és a reklámkészítés gyakorlatában. A tudományterület eredményei számtalan lehetőséget biztosítanak a marketing- és kommunikációs szakemberek számára a fogyasztók viselkedésének megértésében, az azt befolyásoló eszközök hatékony használatában.
Olyan ismert és sikeres márkák alkalmaznak viselkedéstudománnyal foglalkozó szakembereket, mint a biztosítási iparág Revolutja-ként emlegetett Lemonade, a Spotify, a Facebook, az Instagram, a Netflix, az Apple, a World Bank, az Amazon, a Headspace, a Disney parkok és a Disney+.
„A fogyasztói döntések mögötti valódi motivációk megértése a korábbiaktól gyökeresen más kommunikációs kompetenciákat, stratégiai tervezést igényel. Ennek a megértésében segít a viselkedési-közgazdaságtan, amely mára egyre nagyobb teret kap az üzleti döntéshozatal és a reklámkészítés gyakorlatában.” – mondta Barna Tamás a Brand Festival elnöke.
A BrandFestival-on jelen lesz és a fogyasztói magatartás legújabb trendjeiről, a divat és vásárlás pszichológiai hátteréről tart majd előadást Michael Solomon, világhírű marketingprofesszor, akinek legutóbbi könyve arról szól, hogy miként kényszerítik a márkák szegmentációs ketrecekbe az embereket.
A BrandFestival idei programjában a viselkedéstudomány (avagy a viselkedés-közgazdaságtani/pszichológiai) jelenségek bemutatása, nemzetközi sztárelőadók és hazai üzleti döntéshozók elóadásain, kerekeasztal beszélgetéseken keresztül. A viselkedési közgazdaságtan néhány évvel ezelőtt robbant be a köztudatba, a közgazdaságtudomány főáramlatának részévé vált, népszerűsége, térnyerése folyamatosan növekszik.
Több mint 100 előadó, köztük számos nemzetközi szakember a jubileumi, idén húsz éves BrandFestival színpadán október 28-29-én. Két izgalmas nap a viselkedés-tudomány, a márkaélmény-fokozás és a fogyasztói bevonás kérdéseiről.