"Kérdés, mit szeretnénk! Hogy megóvjuk gyermekünket a különféle, sokszor negatív hatásoktól, vagy hogy tapasztalatokra tegyen szert?"

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Magániskola vagy állami?

Kérdés, mit szeretnénk! Hogy megóvjuk gyermekünket a különféle, sokszor negatív hatásoktól, vagy hogy tapasztalatokra tegyen szert?

Egy hosszabb időre New Yorkba készülő német házaspár, Miriam és Christian Rengier több manhattani magániskolát is végiglátogatott, helyet keresve a fiuknak. Ami rögtön szembeötlő volt számukra, az az etnikai sokszínűség hiánya ― és az, hogy sofőrök vitték gyakorlatilag az iskolák kapujáig a gyerekeket. Aztán az egyikben az őket körbevezető alkalmazott megmutatta az étkezdét. „A gyerekek hét különböző menüből választhattak ― idézte fel a látottakat Miriam Rengier. ― Megkérdeztem, hogy mi van akkor, ha én nem akarom, hogy a fiam hétféle ebéd között válogasson? Úgy néztek rám, mintha bolond lennék.”

 


Rengierék hamar eldöntötték, hogy állami iskolába adják a gyereküket. „Nem az volt a kérdés, hogy meg tudjuk-e fizetni a magániskolát vagy sem ― mesélte a The New York Timesnak az asszony, akinek ügyvéd és adótanácsadó férjét az amerikai metropolisba helyezték. – Fontosabb volt, hogy a gyerek a valódi életbe csöppen-e.”

Etnikai és gazdasági sokszínűség


New Yorkban a tehetősek általában magániskolába küldik a gyerekeiket. Velük ellentétben, a statisztikai adatok tanúsága szerint, a külföldön született gazdag New York-iak viszont inkább állami iskolát választanak a gyerekeiknek.
Hozzávetőleg 15 500 olyan háztartás van a városban, ahol az éves jövedelem legalább 150 ezer dollár és mindkét szülő külföldön született. Közülük 10 500 családnak, vagyis 68 százaléknak a gyereke állami iskolába jár. Ez az arány kétszerese a hasonló jövedelmű amerikai születésű házaspároknál tapasztalhatónak.
A népszámlálás adatai mind a bevándorlókra, mind a munkájuk miatt átmenetileg a városban élő külföldiekre vonatkoznak. A gyerek iskoláztatását illetőleg még nagyobb a különbség az évi 200 ezer dollár vagy annál nagyobb jövedelemmel rendelkező családoknál. A külföldön születetteknek körülbelül 61 százaléka csak állami iskolába járatja a gyerekét, míg a hasonló jövedelemmel rendelkező amerikaiaknak csak a 28 százaléka küldi oda.
Ennek tudható be, hogy Manhattan és Brooklyn gazdagabb részein néhány állami iskolában nagyon megnőtt a külföldi, különösen az európai gyerekek száma.
A népszámlálás adataiból kiderül, hogy más nagyvárosokban is tapasztalható az említett különbség. Los Angelesben és Chicagóban például a külföldön született és legalább 150 ezer dollár évi jövedelemmel rendelkező párok durván 60 százaléka csak állami iskolába járatja a gyerekét, és ez jóval nagyobb arány, mint az amerikai születésű szülőknél meglévő.

A legjobb tananyag: kultúrák között közlekedni

 

A New Yorkban élő tehetős külföldiek fontosnak tartják, hogy megjegyezzék, mint minden lelkiismeretes szülő, ők is számos tényezőt figyelembe vettek gyerekük iskolájának kiválasztásakor, egyebek között az iskola minőségét, árát és helyét. Sokan elismerték közülük, hogy vonzotta őket az állami iskolák etnikai és gazdasági sokszínűsége. Voltak, akik úgy nyilatkoztak, hogy bevándorlóként megtanultak különböző kultúrák között közlekedni, és szeretnék, ha gyerekeik is képesek lennének erre.

 

La femme La femme cikke 2012. augusztus
címkék:
Család | Iskola | Oktatás
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.