"Míg a divat megvalósításának hazája Milánó, addig a megálmodásé Párizs. Hiszen ha Párizs, akkor szerelem, fények, sanzon, de leginkább divat és divat."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Mit üzent Párizs idén?

Míg a divat megvalósításának hazája Milánó, addig a megálmodásé Párizs. Hiszen ha Párizs, akkor szerelem, fények, sanzon, de leginkább divat és divat.

Amikor egy mondatban szerepel a divat és város kifejezés, az első gondolataink között óhatatlanul ott van Párizs. Ez nem csoda, hiszen a francia nőket eleganciával fűszerezett bájuk teszi olyan elragadóvá és nőiessé. Ma már a világban a „cherchez la femme” egyet jelent a Champs Élysées törékeny vonulataival, látjuk, ahogy púderes könnyedséggel lépked platánfákkal szegélyezett kövezetén kopogó magas sarkújában, a Nő.

S valahogy ugyanez az érzés kerít bennünket hatalmába akkor, amikor meghalljuk, ismét divathét veszi kezdetét Párizsban. Hiszen legyünk őszinték, kedves nőtársaim. Mit érzünk akkor, amikor egy helyen tudjuk az isteni Coco ruhakölteményeit ― annak a Coco Chanelnek, akinek köszönhetjük a női nadrág megteremtését ―, vagy pedig Vuitton örök érvényű darabjait. A mai 30-40-es korosztály a Sex and the Cityn nőtt fel, ámulattal figyeltük Carrie Bradshaw-ruhákat rejtő szobáját, ahol a legfontosabb darab mindig egy Vuitton volt. Ha máshol nem is, ezen a ponton örökre belénk vésődött az, mi a Nőiesség egyik alappillére.

Minden évben van egy hét Párizsban, amikor mindenki egy kis időre Carrie vagy Coco lehet. Ez a titka a Párizsi Divathétnek, ahol megtudhatjuk, mit rejtsen a gardróbunk, milyen színek és minták adjanak randevút egymásnak egy-egy munkanapon ahhoz, hogy elegánsan és titokzatosan juttassuk a környezetünk tudomására, íme, La Femme. 

 

Ön Chloe-lány, vagy sem?

 

Erre a kérdésre épült a Chloe-ház bemutatója, amely tökéletesen illeszkedett a Marmite kategóriába. Hiszen a jól ismert tompa gitt színpaletta, a könnyed formákon és sziluetteken kívül a ház 60. évfordulójának retrospektív kiállításmegnyitója uralta a kifutót.

 

 

 

Az egész estet körbelengte a „bújj bele, és menj” hangulat, ami egyszerű és könnyed elemeket, swingy körgalléros felsőket, Bermuda-stílusú nadrágokat, nagyméretű tunikákat, kívül-belül rácsos szoknyákat, fodros vagy festooned ruhákat vonultatott fel. Pierrot-fodrok tarkították a vállat és nyakat, squirty krém kiegészítővel. Megtalálható volt a baby doll-stílus, a virágos motívum is, melyek pasztellszínekben futottak, s a mustársága árnyalatai, leginkább a nadrágokban. Végül, a drágakövek bűvöletében mindenki eldönthette a nagy kérdésére a választ. Miszerint, Chloe-lány, vagy sem?

 

Christian Dior, romantikába forduló minimalizmussal

 

A klasszikus világ fekete-fehér káprázatát rózsaszín és piros sálak tengere egészítette ki. Minden olyan volt, mint az első szó egy tiszta lapon. Tiszta, ártatlan és tökéletes. Mindezt követték az idei év legnagyobb nyertesének kikiáltott pasztell színvilág legszebbjei.

 

 

Nyarat idézve rózsaszín és fémes árnyalatoknak otthont adó ballgown stílusú rövidnadrág vonult a kifutón, hatalmas zsebekkel. Belengte a teret a szabadságérzet.

A klasszikusnak számító fekete-rózsaszín miniruhák kellemes találkozásnak adtak otthont a tüllel, sifonnal, neonrétegekkel és ferde redőkkel. Az apró kis tűnő fejezeteknek tetsző ruhaköltemények egyszerre jelenítették meg a régi és az új Diort, a kortárs couture szalont. Jó választás volt Simons fiatalos lendülete a Dior-háznak.

 

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | tovább
Riedl Annamária Riedl Annamária cikke 2013. június
címkék:
Divat | Stílus | Trend
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.