"Tizenkét évesen besétált a Balettintézetbe, hogy ő táncos akar lenni. Ma pedig már a legnagyobb táncművészeknek segít újra színpadra kerülni. A KK Moves Egészségközpont..."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Kerekes Kristóf

Tánc, egészség, művészet

Tizenkét évesen besétált a Balettintézetbe, hogy ő táncos akar lenni. Ma pedig már a legnagyobb táncművészeknek segít újra színpadra kerülni. A KK Moves Egészségközpont megálmodója az egészségmegőrzés fontosságát igyekszik hirdetni a maga módján.

Azt szeretné megmutatni hitelesen Kerekes Kristóf, hogyan lehet úgy egészséges életet élni, hogy ne szélsőségekben gondolkodjunk. „Az emberek fejében az egészséges életmód mindig valamilyen szélsőséggel együtt jelenik meg, valószínűleg azért, mert a médiából ismert szereplők is ilyen nézeteket képviselnek. Én ezt más oldalról próbálom megközelíteni, és a KK Moves Egészségközpontban is ezt tanítjuk a vendégeinknek: az egészséges életmód nem arról szól, hogy egy hónapig sanyargatom magam, hanem úgy élek, hogy az hosszútávon kifizetődő legyen” – foglalja össze a lényeget. A La femme 50 tehetséges fiatal programjától is abban remél támogatást, hogy minél több emberhez eljussanak a tanácsai.

 

A két éve működő egészségközpontban Kerekes Kristóf 15 különböző szakemberrel dolgozik együtt. Az sem okoz gondot a közös munkában, hogy közülük ő a legfiatalabb, hiszen egyrészt így rengeteget tanulhat a tapasztaltabb dietetikus, orvos vagy éppen pszichológus kollégáitól, másrészt a szolgáltatásuk is az, hogy mindenki beleadja a szakértelmét. Ha valaki belép hozzájuk, először kap egy állapotfelmérést, majd a céljának megfelelően összeállítanak számára egy komplex programot.

 

Kerekes Kristóf főként művészekkel, énekesek, színészekkel, táncosokkal foglalkozik, és a rehabilitációs, prevenciós gyógyászati oldalt képviseli. A Táncművészeti Főiskolát végzett fiú elsősorban számukra hozta létre az intézményt. „Ez nyugaton jól működik, a színházaknak, társulatoknak van saját rekreációs központjuk, amely kizárólag a művészekkel foglalkozik. Mi még nem tartunk itt, bár én azon dolgozom, hogy minél hamarabb eljussunk erre a pontra. De ez nemcsak gazdasági kérdés, a művészekben is meg kell születnie ennek az igénynek. Alig tudok olyan magyar művészt mondani, aki figyel a testére, egészségesen táplálkozik, mozog. Ennek sok oka van, például az oktatás során sem fordítanak erre figyelmet.”

 

 

Neki megvan az az előnye, hogy táncos múltja miatt jobban hallgatnak rá. Még a legnagyobb művészek is: sosem gondolta volna, hogy a színházi hierarchiával mit sem törődve egy neves magántáncos felhívja őt, és tőle kér tanácsot. Számára nagyon fontos volt a színpad, de még izgalmasabb, hogy most a színpad mellett állhat, és ha baleset történik, ő tud segíteni, hogy visszakerüljön a művész a színpadra. Tavaly létre is hozta az Együtt a Sérült Művészekért Alapítványt, kifejezetten azért, hogy támogassa az olyan művészeket, akiknek szabadúszóként nincs táppénzük. Az Alapítvány égisze alatt prevenciós programokat is tartanak művészeti intézményekben. „Egyszer a dietetikusunk mondta nekem, mennyire örül, hogy van ez a hely, és ő itt lehet. Én is azt mondom, hogy megérte. Lehet, hogy nem leszek ebből szupergazdag, de sokkal nagyobb sikerélmény, amikor azt mondja a vendég, hogy hála neked, fel tudtam menni a színpadra…”

Antal Emese
"Céltudatosság, sokszínűség, szorgalom – többek között ezek jellemzik Kristófot. A mentorprogram során arra törekszem, hogy mind a prevenció, mind a rehabilitáció területén szélesítsem látókörét, fejlődéséhez pedig további lehetőségeket biztosítsak. "