"Spielbergé rafinált, Abramovicsé lefényképezhetetlen, Deppé bérelhető. Vessünk egy pillantást a luxusjachtok világára!"

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Úszó paloták, elúszó milliárdok

Spielbergé rafinált, Abramovicsé lefényképezhetetlen, Deppé bérelhető. Vessünk egy pillantást a luxusjachtok világára!

Ki ne szeretne saját mozgó szigetet? Az igazán gazdagok kiváltsága, hogy egy jachton, a tenger hullámait hallgatva, a vízi élővilágot lesve, és a tiszta levegőt szívva töltődhessenek fel, akár magányosan, akár százfős személyzettel. Persze akad bőven, aki még egy hajón is egészen mást akar hallgatni, lesni és szívni, és ebben a társadalmi rétegben teljesíthetetlen kívánság ugyebár nincsen.

 

 

Aki már megvette magának a legújabb James Bond-autót a másik tíz mellé, a hozzájuk színben, stílusban – és persze árban – passzoló ingatlannal, karórával, öltönnyel és számos csillogó kütyüvel, és még mindig annyi a pénze, hogy csak a kamatokból fel tudna hizlalni néhány afrikai országot, íme a legkellemesebb pénznyelő: a luxusjacht. Még a 20. század elején kezdtek el a tehetősebbek motorizált hajókat építtetni saját használatra, mára pedig tele van velük a Földközi-tenger és a Karib-tenger.

A Forbes magazin először 1987-ben tette közzé a milliárdosok listáját, és akkor még egy 50 méteres jacht is csúcsnak számított. Idén megdöbbentő adattal szolgált a referencialap: a jólét növekedésével a milliárdosok összvagyona immár eléri a 4,6 trillió dollárt (ezt most inkább nem írjuk át forintba, mert ennyi nullát utoljára a Mátrix zuhanó, neonzöld karakterhalmazában láttunk). Ennyiből azért már lehet vásárolni ezt-azt.

 

Idén már csak környezettudatosan illik rongyrázni

 

Válság ide vagy oda, a jacht soha nem megy ki a divatból, bár meglepő módon még ezt a szektort is érinti a gazdasági recesszió. Az idei első félév statisztikái ugyanis nem túl biztatók: az Ocean Independence-nek, a világ egyik legnagyobb jachtközvetítő cégének kereskedelmi igazgatója, Toby Maclaurin szerint ez volt a legnehezebb hat hónap 2009 óta. 2012 első hat hónapjában 119 szuperjachtot értékesítettek, ami 24 százalékos visszaesést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.

 

 

Azért annyira nem kell sajnálni a piac egyik térfelét sem, hiszen az idei jachttrendek sem az önsajnálat és a spórolás jegyében formálódnak. Felívelőben vannak a wellness-szolgáltatások, azaz a nedves és száraz szauna, az aromaterápia, a manikűr-pedikűr- és a jógatermek, valamint masszőrök hadait lehet riasztani, ha a tulajdonosok elfeküdték a napon az egyik oldalukat. Az egyik legfontosabb jelszó a környezettudatosság, amely a látszólagos világmegváltó-faktort erősíti. Ez többek között abban nyilvánul meg, hogy a tulajdonosok palackozott víz helyett tengervízből ivóvizet készítő eszközt alkalmaznak, illetve inkább használják a szelet, mint a motort a haladáshoz. Divatba jött továbbá az is, hogy a lehető legegzotikusabb helyszínen horgonyozzanak le: ilyen Vanuatu és Tahiti, ahol háromdimenziós élményben lehet részük a búvárkodóknak. Továbbá fókuszba került a szolgáltatás, azaz a legkifogástalanabb – és természetesen lakat-szájú – konyhai és fedélzeti személyzet, kiegészülve a legmókásabb vízi játékokkal. Aki nem tudna választani a végeláthatatlan repertoárból, annak segít az évente megrendezett Monaco Yacht Show.

 

Tóth Noémi Tóth Noémi cikke 2013. május
címkék:
Jacht | Luxus | Utazás
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.