"Bámulatosan szép autók, lélegzetelállító áron. Olykor megdöbbentő kiegészítőkkel."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Autó-krácia: a négy kerék uralma

Bámulatosan szép autók, lélegzetelállító áron. Olykor megdöbbentő kiegészítőkkel.

Megfelelő anyagi háttér esetén ma már csak döntés kérdése, hogy kedvenc autónkban bálnapéniszbőr ülésen pásztázzuk a gyémántdíszítésű műszerfalat vagy csak a sofőr felett zárjuk a tetőt, a saját lábtartós hófehér bőrülésünkön szabadon élvezzük a sebesség határtalan élményét.

 

 

A luxus világában, ha járművekről esik szó, még kimondani sem szokás, hogy használt autó, kivételt csak a veterán autókkal tehetünk, hiszen egyes darabok ára messze felülmúlja a gyártósorról frissen legördült társaikét.

 

Rothschildé volt a top-Bugatti első példánya

 

A Ferrari 250 GTO-t például – amelyet 1962 és 1964 között gyártottak – néhány éve minden idők legnagyszerűbb Ferrarijának választották, nem véletlenül: az akkori leggyorsabb versenyautóval egymás után háromszor is megnyerték a csapat-világbajnoki címet túraautó kategóriában. Bár a belső tere a mai szóhasználattal élve minimál volt (értsd: letisztultan unalmas, burkolat nélküli felületek), az évekig finomítgatott alkatrészeknek és az orrmotornak köszönhetően még egy dodzsemmel is kudarcot valló sofőr is felszántotta volna vele az aszfaltot. Idén minden idők legmagasabb összegéért, átszámítva 7 és fél milliárd forintért talált gazdára egy retrózöld példánya.

 

 

Előtte a világ legdrágább autójának az 1936-os Bugatti Atlantic 57SC számított, amelyet 7 milliárd forintért vásároltak meg két évvel ezelőtt. Az egyik legritkább autóról van szó, hiszen három év alatt összesen 3 példány készült belőle, ráadásul az alacsonyan fekvő alumíniumkarosszériát maga az alapító fia, Jean Bugatti tervezte. A legendás járműben leginkább Szörnyella de Frászt tudnánk elképzelni a volánnál, de azért az első darab első tulajdonosa, Victor Rothschild sem volt kevésbé méltó rá. Egy másik darab a világhírű divattervező, Ralph Lauren garázsában éli méltóságteljes öregkorát.

 

 

A veteránok sosem rozsdásodó királya a Duesenberg-széria, amely a húszas években technikailag mintegy 60 évvel előzte meg a korát. Akkoriban akkora döbbenet övezte ezeket a bájos kocsikat, mintha a nagypapánk az általános iskolában nem csúzlival lövöldözött volna az iskolaudvaron a galambokra, hanem Angry Birdsöt játszott volna az iPhone-ján. A békebeli J Modell motorja már 1929-ben, alapkivitelben 265 lóerőt rejtett magában, amivel – a lassan pöfögő masinák és a lovas kocsik korában – 186 km/órás végsebességet is ki lehetett próbálni.

Tóth Noémi Tóth Noémi cikke 2012. december
címkék:
Autó | Design | Divat | Luxus
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.