"A világ egyik legrangosabb divateseménye idén is innovatív, sokkoló, és ragyogó megoldásokkal örvendeztetett meg minket. "

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Stílusleckék a kifutóról

A világ egyik legrangosabb divateseménye idén is innovatív, sokkoló, és ragyogó megoldásokkal örvendeztetett meg minket.

Az idei New York Fashion Weeknek ismét a Lincoln Center adott otthont, melyet – ahogyan már megszokhattuk – fotósok, sztárok, bloggerek és szerkesztők hada lepett el. A különlegesnek számító rendezvényt egy nem mindennapi kisfilmmel nyitották meg, melyet Spike Jonze és Jonah Hill készített külön a divathétre. A bemutató betekintést engedett a fashionista nagyközönség számára a 2015-ös tavaszi trendekbe, és pillanatképet adott a divatvilág jelenlegi és jövőbeni helyzetéről.

 

Gingham-mánia


A mintákban a 2015-ös tavasz a gingham éve. Bár a gingham-minta egyáltalán nem újdonság, a klasszikus piknikbarát textilekkel kombinálva mégis frissnek és váratlannak hatott a kifutón. Joseph Altuzarra tervező előszeretettel alkalmazta a mintát mély kivágású ingruhákon és blúzokon. Bár az egyes darabok első látásra konzervatívnak tűntek, közelebbről láthattuk azokat a provokatív részleteket, amelyek igazán izgalmassá tették a kollekciót. Egy nappal később Diane von Fustenberg bemutatóján is feltűnt a gingham, némi üdítő változtatással. A designer darabjait az 50-es évek és a francia Riviéra ihlették.

 

 

A sztárkollekciók töretlen népszerűsége


Míg Serena Williams idén exkluzív Signature Statment kollekcióval debütált a HSN márka neve alatt, Britney Spears pedig egy saját fehérneművonallal öregbítette hírnevét, addig Miley Cyrus Jeremy Scott tervezővel közösen készített kiegészítő kollekcióval büszkélkedhetett a nagyközönség előtt. A sztárok láthatóan megtalálták a módját, hogy nyomot hagyjanak a New York-i divathét kifutóján is. Ez bizonyítja, hogy a hírnév még mindig óriási erő, még ha az illető sztár köszönő viszonyban sincs is a divattervezéssel.

 

 

A technológia és a divat


Az idei bemutatón a technológia még nagyobb szerepet kapott, mint eddig bármikor. Ralph Lauren 4D-hologramos bemutatója, melyet egy 18 méter magas, 45 méter széles vízfalra vetítettek ki a Central Parkban, több száz néző előtt hatalmas sikert aratott. De nem csak a tervező próbálkozott az innovatív kivitelezéssel. Rebecca Minkoff 3D-s mintákat tervezett, melyek szemügyre vételéhez a közönségnek speciális 3D-s szemüvegre volt szüksége. A különleges vizuális technikai megoldások láthatóan már a divat berkeiben is fontossá váltak. A tervezők szerint fontos, hogy lépést tartsanak a modern technológia változásaival és a fiatalok igényeivel.  

 

 

Reflektorfényben a flatform


Függetlenül attól, hogy sportos vagy elegáns, metálos vagy színes, a flatform cipők idén a tervezők kedvencei voltak. Maison Martin Margiela, DKNY és Derek Lam is becsempészte ezt a feltűnő darabot kollekciójába. Ahogyan a neve is mutatja, ennél a lábbelinél a platform cipőt kombinálták a lapos cipővel. Az effajta cipők két évtizede élték igazi virágkorukat – akkoriban holdjáróknak nevezték őket –, de persze a mai modern trendeknek megfelelően radikális átalakuláson mentek keresztül.  

 

 

Kalapóriások


2015 tavaszán minél nagyobb egy kalap, annál jobb. Míg a ruhák megjelenésében Donna Karan visszafogott maradt, addig a kiegészítők megtervezésébe vitt egy kis csavart. Kalapjait állítólag Pharell Williams ihlette. Karan mellett Tibi, Rosie Assoulin és Karn Walker is a mókás fejfedők mellett tette le a voksát.

 

Póta Szilvia Póta Szilvia cikke 2014. szeptember
címkék:
Divat
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.