"Magasabb komfortszint, nagyobb személyes tér, különleges szolgáltatások: a KLM Premium Comfort osztályán az utazás élménye már a levegőben elkezdődik."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Repülj kényelmesen, stílusosan!

Magasabb komfortszint, nagyobb személyes tér, különleges szolgáltatások: a KLM Premium Comfort osztályán az utazás élménye már a levegőben elkezdődik.

Repülni (szinte) mindenki szeret. A felhők feletti utazás varázsa sokakat nyűgöz le még ma is; a repülőtér nyüzsgő forgataga, a felszállás előtti várakozás izgalma, a levegőbe emelkedő gépmadarak megkapó látványa. Az utóbbi években a fapados légitársaságok megjelenése sokat rombolt ezen a misztikus varázslaton: több órás késések, járatkimaradások, hátrahagyott utasok, zsúfolásig tömött fedélzet. Csalódott utazók bosszús tömegei. Valami elveszett: az exkluzivitás és az utazás örömteli izgalma.

 

A hagyományos légitársaságok economy osztálya rendszerint többet nyújt, mint egy diszkont társaság, de nyilvánvalóan kompromisszumot jelent a kényelem és a szolgáltatások terén. A business és first class teljesen más világ, a legtöbb utazó számára – legyen szó akár magán, akár céges útról – az álmok kategóriájába tartozik.

A világ egyik legnagyobb légitársasága, a KLM szerint a két kategória között kell, hogy legyen egy olyan légiutas osztály, amely kényelemben és szolgáltatási színvonalban többet nyújt, mint az economy, de az ára mégsem csillagászati. Több szolgáltató is felfedezte ezt a piaci igényt, közülük sokan premium economy-ként hivatkoznak rá, a KLM-nél Premium Comfort elnevezés alatt találjuk meg a menetrendben. Fontos! Ne tévesszen meg bennünket, hogy más légitársaságok is nyújtanak olyan emelt szintű economy szolgáltatást „economy comfort” vagy „economy plus” néven, amelyek csupán minimálisan nyújtanak többet a turista osztálytól.

 

A KLM Premium Comfort szolgáltatásának lényege a kényelem, a térérzet és az intimitás atmoszférája. Egy tengerentúli járat esetében nem mindegy, hogyan telik az idő. Egy Amszterdamból New Yorkba tartó járat – menetiránytól függően – 7-8 órát repül. Ha elfér a laptopunk, máris tudunk dolgozni, amennyiben nem kell „behajtogatni” a lábunkat magunk alá, sokkal kiegyensúlyozottabban és frissebben érkezünk. Akár még aludni is tudunk út közben, így könnyebben birkózunk meg a jetlaggel.

Nézzük a részleteket! A KLM 2022-ben kezdte el átalakítani a szélestörzsű Boeing 777 és 787-es gépek utasterének egy részét Premium Comfort fokozatra. Konfigurációtól – vagyis a gépek kialakításától függően – 21-28 szék áll rendelkezésre egy repülőgépen ezen az osztályon. Itt az ülésekhez a turista osztályhoz képest 17 centiméterrel nagyobb lábtér tartozik, ami lényeges különbség. Aki olvasott már autó-bemutató tesztet, annak feltűnhetett, hogy ha a hátsó üléshez tartozó lábteret a fejlesztőmérnökök 3-4 centivel meg tudják növelni, akkor ez a prospektusban vastag betűvel lesz kiemelve. A 17 centivel nagyobb tér hatalmas növekedés, és még a nagyobb termetű utasok is kényelmesnek fogják tartani az ülésüket. Ezek eleve szélesebbek, és a további kényelmet szolgálja, hogy a lábtámasz állítható, és külön lábtartó is tartozik hozzá. 48-50 cm hely van két kartámasz között – aki próbált már késsel villával enni egy repülőn, az nagyra fogja értékelni a félméteres távolságot, és az sem rossz, hogy nagyobb mértékben lehet székek háttámláját hátradönteni. A szélestörzsű gépek középső szekciójában az economy osztályokon rendszerint négy ülés van egymás mellett, majd a folyosó másik oldalán – mindkét oldalon – 3-3 újabb ülés sorakozik, ami összesen 10 ülést jelent egy sorban. A Premium Comfort osztályon ezzel szemben egy sorban az ülések kiosztása 2-3-2.

Vagyis három üléssel kevesebb vagy egy sorban, ami lényegesen nagyobb kényelmet, mozgásteret és privátszférát biztosít. A KLM nagyon büszke az új ülésekre: a KLM repülőgép-üzemmérnökei a világ egyik legnagyobb repterének, az amszterdami Schiphol szakembereivel és a Collins Aerospace nevű tervezőcég közreműködésével alakították ki, figyelembe véve a fenntarthatósági követelményeket; újrahasznosított, illetve környezetbarát módon előállított anyagokat használtak az ülések gyártásánál. A kék szín a KLM globális jelenlétét hivatott szimbolizálni.  

 

Minden ülésben USB-A és USB-C csatlakozó, illetve 110V-os aljzat is az utasok rendelkezésére áll, a fedélzeti szórakoztató rendszer 13 collos érintőképernyőn jelenik meg, ami egy kisebb laptop kijelző méretének felel meg. Filmnézéshez ez már kifejezetten ergonomikus, tekintve, hogy az egyénileg vezérelhető szórakoztató rendszer monitora az előttünk lévő ülés fejtámlájába van beépítve, vagyis kellő közelségben van. A hangélményről zajszűrős fejhallgató gondoskodik.

A fedélzeti ellátást az economy osztályhoz képest bővített, minőségi étel- és italkínálat, valamint tisztasági csomag egészíti ki. A KLM Premium Comfort osztályra jegyet váltó utasok kényeztetése már a reptéren elkezdődik, ahol igénybe vehetik a SkyPriority szolgáltatásokat is. Ennek részeként a repülőtéren külön utasfelvételi pult és poggyászleadó áll rendelkezésre – jóval több csomagunk lehet az economyhoz képest –, repülőtértől függően az utasbiztonsági ellenőrzéshez gyorsítósáv is rendelkezésre áll. Ez utóbbi szolgáltatás az utasbeszállítás esetén garantált. Megannyi apróság, amely mind arról szól, hogy, ha már repülünk, akkor az legyen olyan élmény, amit aztán évekig emlegetünk. A KLM a világ egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező légitársasága, ezért a Premium Comfort részleg kialakítását sem bízták a véletlenre: gondos piackutatás előzte meg, és úgy alakították ki, hogy az ületi és magáncéllal utazók egyaránt élvezhessék a kényelmét.

Barta Zsolt Barta Zsolt cikke 2023. november
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.