"Önvizsgálat a Szilícium-völgyben: Mennyi időt töltünk kedvenc kütyüjeinkkel? És mennyit legkedvesebb ismerőseinkkel?"

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Digitális méregtelenítés

Önvizsgálat a Szilícium-völgyben: Mennyi időt töltünk kedvenc kütyüjeinkkel? És mennyit legkedvesebb ismerőseinkkel?

Stuart Crabb, a Facebook egyik vezetője nem győzi hangsúlyozni a személyi számítógépek és az okostelefonok rendkívüli előnyeit, de hallgatóit arra is felszólítja, hogy időnként tegyék le ezeket az eszközöket. A Szilícium-völgyben, ahol mindenre a még modernebb technológiában keresik a megoldást, egyre többen vélik úgy, hogy a túlságosan elhatalmasodó technológia függőséget okozó szenvedéllyé válhat.

 

 

Ennek az aggodalomnak számos technológiai cég vezető beosztású illetékesei adtak hangot az utóbbi időben. Visszatérő témává vált az, hogy az állandó stimuláció csapdája, a szüntelenül megújuló igény a különböző kütyük, figyelmeztető csengőhangok és frissítések iránt olyan mély fizikai sóvárgást teremthet, ami már a termelékenység és a személyes kapcsolatok rovására megy – írja a The New York Times.
– Ha egy békát hideg vízbe teszünk, és lassan melegítjük, a béka nem ugrik ki, és elpusztul – ez jó hasonlat – mondja Crabb, aki a Facebooknál a fejlesztésekért felel. – Az emberekben tudatosítani kell azt, hogy az interneten töltött idő milyen hatást gyakorol teljesítményükre és kapcsolataikra – teszi hozzá.
A megjegyzés aligha számít revelációnak azok számára, akik már eddig is pellengérre tűzték például a Blackberry okostelefon rajongóinak hektikus „crackberry” életstílusát. Meglepőbb viszont, amikor az informatikai ipar bölcsőjének tekintett kaliforniai Szilícium-völgy befolyásos cégeinek vezetői tesznek hasonló észrevételeket, vagyis azok, akiknek jövedelme éppen akkor nő, ha az emberek több időt töltenek a világhálón. Ez olyan, mintha az autógyárosok a felturbózott kocsikat eladva a túlzott gyorsítás veszélyeire hívnák fel a figyelmet – írja az amerikai napilap.

 

 

Kié a szenvedélybeteggé válás felelőssége?


– Vége a mézesheteknek, mára eljött az ideje annak, hogy feltegyük a kérdést: Mit is tettünk? – mondja Soren Gordhamer, a Wisdom 2.0 (Bölcsesség 2.0) címmel 2010-ben általa kezdeményezett, évente megrendezett konferenciák szervezője. Ezeken a digitális kor mérlegét próbálják megvonni. – Nem azt vizsgáljuk, mit rontottunk el. Senkit sem hibáztatunk, de egy fejezet lezárul – magyarázza a kutató.
A februári Wisdom 2.0 tanácskozáson a Facebook, a Twitter, az eBay, a Zynga és a Paypal számos alapító tagja, a Google, a Microsoft, a Cisco és más cégek megannyi vezetője és menedzsere volt jelen, különböző találkozókon vett részt a jóga és a meditálás  mestereivel. Az egyik tanácskozás témája az volt, vajon felelősséget kell-e viselniük az informatikai-technológiai cégeknek azért, hogy olyan játékoknak és tevékenységeknek nyerik meg az embereket, amelyek időpazarlást vagy csak puszta szórakozást jelentenek.

 

1 | 2 | 3 | tovább
La femme La femme cikke 2012. augusztus
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.