"Bármerre nézünk, életünk minden területén látunk olyan embereket, akik számára a hivalkodó életmód természetes. "

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Újkori luxus

Bármerre nézünk, életünk minden területén látunk olyan embereket, akik számára a hivalkodó életmód természetes.

Ám változó világunkban közülük is egyre többen állítják, hogy a luxus új értelmezésében a kérkedő magamutogatás már egyáltalán nem divat.

 

Aki környezete elismerésére vágyik, már nem biztos, hogy egy újabb méregdrága óra beszerzésével éri ezt el. Sokkal inkább a luxus új meghatározásába tartozik, mondjuk, egy Kínában elvégzett nyelvtanfolyam vagy egy, a Déli-sarkra tartó kutatóexpedícióban való részvétel. A nagy kérdés tehát, hogy a digitális világban vajon mi számít még exkluzívnak… Egy évvel ezelőtt, 2015 áprilisában Firenzében, a Palazzo Vecchio fogadótermében gyűltek össze a divatvilág nagyjai, hogy a jövő lehetőségeiről és veszélyeiről egyeztessenek. A helyszínt nem véletlenül választották, hiszen Firenze a

DIVAT
A divat világának is új egyensúlyt kell találnia.
reneszánsz korban innovatív, modern városnak számított, pompájával beragyogta a komor
középkort, és a jövőbe világított…

 

 

A divat világának új egyensúlyt kell találnia. Vajon túlhaladtunk már a tradíciók jelentőségén? Az online shopping komoly konkurenciát jelent a helyhez kötött üzleteknek, és nem segít az internetes személyre szabás lehetősége, még kevésbé az egyre nagyobb teret hódító 3D-nyomtatás technikája, amely szinte fölöslegessé teszi a tervezők munkáját. Vagy ott az Applewatch – a jövő és a tökéletes marketing vagy egy egyelőre titokzatos veszélyforrás? Esetleg egyszerre mindkettő? Mert hová lesz a lélek a technikai újítások tengerében? Erre a kérdésre Jonathan Ive, az Apple vezető tervezője azt a választ adta, hogy nem is érti a kérdést, hiszen az Apple célja a hetvenes évek óta ugyanaz: hogy a technológiát relevánssá, elérhetővé és személyessé tegye. Karl Lagerfeld pedig, akinek csuklóján egy olyan, aranyból készült, különleges modell látható, amelyet rajta kívül csak Anna Wintour és Beyoncé kapott, hozzátette: „Én kizárólag óraként használom. Egészen biztosan nem töltök rá semmilyen személyes információt, mert nem tudom felmérni, mi történhetne, ha ebben hordanám az életemet.”

JÖVŐNK
Hová lesz a lélek a technikai újítások tengerében?

 

Antoine Arnault, a Berluti főnöke szerint igenis helye van egy Apple üzletnek, mondjuk, egy Dior és egy Chanel butik között. Az időtlen luxus és a szélsebesen fejlődő technológia között nem választani kell, hanem mindkét területen meg kell őrizni a szépség jelentőségét. 

 

Írásunk folytatása a La femme Jövőnk című különszámában olvasható! 

Becze Szilvia Becze Szilvia cikke 2015. november
címkék:
Divat | Üzlet
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.